Strefa wiedzy

Jak nadać dostępy w Google Moja Firma? Wyjaśniamy krok po kroku.

Jak nadać dostępy w Google Moja Firma? Wyjaśniamy krok po kroku.

Pozycjonowanie SEO

Google Moja Firma to internetowa wizytówka Twojej firmy i często – pierwsze źródło informacji na jej temat dla wielu potencjalnych klientów. Warto dbać o to, by wizytówka była kompletna i aktualna. Kto może dodawać i edytować jej elementy? Panelem Moja Firma może zarządzać wiele osób, np. właściciel firmy i współpracująca agencja SEO. Aby administracją wizytówki mogły zajmować się osoby trzecie, konieczne jest przyznanie odpowiednich uprawnień. Jakie mogą to być uprawnienia i w jaki sposób można nadać dostępy? Wyjaśniamy!

Jakie uprawnienia możesz nadać?

Istnieją 3 typy użytkowników, którzy mają prawo do modyfikowania wizytówki:

  1. Właściciele
    Każda wizytówka ma jednego głównego właściciela, choć właścicieli może być więcej. Ich uprawnienia są identyczne, ale główny właściciel nie może usunąć siebie z wizytówki, o ile nie przeniesie uprawnień głównego właściciela na inną osobę. Każdy użytkownik będący właścicielem może dodawać kolejnych użytkowników, bez konieczności podawania im hasła.
  2. Menedżerowie
    Ich uprawnienia są zbliżone do uprawnień właścicieli. Nie mogą jedynie dokonywać czynności wymagających szczególnego poziomu uprawnień, takich jak usunięcie wizytówki albo zarządzanie użytkownikami.
  3. Menedżerowie lokalizacji
    Dysponują większością uprawnień menedżerów. Nie mają jednak możliwości edycji wszystkich informacji o firmie.
Jak nadać dostęp do wizytówki Google Maps?

Nadawanie uprawnień jest proste i szybkie. Możesz to zrobić na dowolnym urządzeniu z Androidem, komputerze czy też na iPhonie/iPadzie.

KROK I

Zaloguj się do Google Moja Firma (https://www.google.com/intl/pl_pl/business/) posługując się swoimi danymi.

KROK II

W swoim panelu znajdź sekcję „Użytkownicy”. Jeżeli korzystasz z komputera, powinny znajdować się po lewej stronie panelu.

KROK III

Kliknij „Dodaj użytkowników” i podaj adres mailowy osoby, której chcesz nadać dostęp. Zaznacz, wybraną rolę: Właściciela, Menedżera lub Menedżera lokalizacji. Kliknij „Wyślij” lub „Zaproś” w zależności od tego, z jakiego urządzenia korzystasz.

UWAGA: Adres mailowy powinien należeć do poczty Gmail.

KROK IV

Na podany adres mailowy przyjdzie zaproszenie. Wystarczy je zaakceptować.

PS: W polu „Użytkownicy” możesz również usuwać właścicieli i menedżerów. Uprawnienia do tych czynności mają tylko właściciele.

Tagi: Google, Google Maps

Poprzedni artykuł
Wykorzystaj skuteczność i anonimowość reklamy na Messengerze
Następny artykuł
Nowa funkcjonalność od Facebooka - Rights Manager.
Pozycjonowanie lokalne – czym jest i jak je skutecznie wykorzystać?
Pozycjonowanie SEO
Czytaj więcej
Poradnik: Jak przygotować się do sezonu świątecznego w czasie pandemii?
Kompleksowa strategia marketingowa
Czytaj więcej

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Polityka cookies