Remarketing to forma reklamy, która pozwala na dotarcie do klientów, którzy już wcześniej odwiedzili daną stronę. Jeszcze do niedawna było to możliwe do wykonania jedynie w sieci reklamowej, jednak od 2013 roku Google umożliwia prowadzenie tego typu działań również w swojej wyszukiwarce. Mowa tu o kampaniach RLSA, czyli metodzie pozwalającej dotrzeć do osób, które już wcześniej wyszukiwały daną stronę i wyświetlać im reklamy na możliwie wysokich pozycjach wraz z jak najlepiej dopasowaną do nich treścią.
Jest to forma remarketingu dostępna w wyszukiwarce Google. Dzięki kampanii RLSA w łatwy sposób można dotrzeć do klientów już wcześniej odwiedzających stronę, ale którzy z rożnych powodów ostatecznie nie dokonali zakupu. Aby to osiągnąć, możemy zwiększyć stawki tak, by reklama opatrzona dopasowaną do użytkownika treścią wyświetlała się na jak najwyższej pozycji.
Aby rozpocząć kampanię RLSA, należy dodać tag remarketingowy do danej strony, a także stworzyć widoczną z poziomu AdWords listę remarketingową. Google nakłada jednak pewne ograniczenia w kwestii wielkości listy – powinna ona liczyć minimum 1000 użytkowników. Jest to niezbędne, by uniemożliwić identyfikację cookies.
Do naszej dyspozycji są trzy typy list:
By uświadomić sobie użyteczność kampanii remarketingowych, warto przyjrzeć się sposobowi dokonywania zakupów przez użytkowników sklepów internetowych. Najczęściej nie składają zamówień od razu; najpierw porównują ofertę przynajmniej kilku sklepów, aby wybrać najkorzystniejszą dla siebie opcję. Część klientów z różnych powodów odchodzi od komputera przed podjęciem decyzji, by powrócić do tematu za pewien czas. W dodarciu do takich osób pomogą działania remarketingowe.
Dzięki kampanii RLSA możliwe jest pozyskanie klienta, który:
Kampanie remarketingowe tego typu przyczyniają się do domykania konwersji. Powalają na zwiększenie ich liczby, obniżając jednocześnie koszt za jedną konwersję, a także na podniesienie współczynnika klikalności – CTR. By osiągnąć jak najlepsze efekty, warto ustawić takie stawki, które pozwolą na odpowiednio wysoką pozycję reklamy.