Strefa wiedzy

Jak prowadzić komunikację w InstaStory, żeby zyskać więcej followersów?

Media społecznościowe

Instagram to medium, które wciąż rośnie w siłę. Jeszcze niedawno postrzegany był głównie jako narzędzie do komunikacji ze znajomymi, wstawiania „selfie” i zdjęć spożywanych posiłków. Teraz ma coraz większe znaczenie marketingowe, a z potencjału aplikacji korzysta każdego dnia wiele firm. Dziś mamy dla Was kilka słów o tym, w jaki sposób posługiwać się nim efektywniej.

Instagram wciąż dynamicznie się rozwija. Początkowo aplikacja oferowała możliwość wstawiania charakterystycznych, przyciętych w kwadrat zdjęć oraz krótkich filmików. Obecnie niemal każdego miesiąca wita użytkowników nowa opcja rozszerzająca funkcjonalność aplikacji. Jedną z większych nowości było wprowadzenie InstagramStories, czyli krótkich relacji widocznych przez 24 godziny od momentu ich zamieszczenia.

Instagram Stories, czyli potencjał marketingowy

Moduł Instagram Stories działa na zasadzie podobnej do popularnego Snapchata. Spotkał się z uznaniem użytkowników Instagrama z prostej przyczyny – teraz w jednej aplikacji mają więcej narzędzi do prezentowania treści, a znikające relacje można wykorzystać w bardzo ciekawy sposób do rozwijania konta. Instagramowe story są oglądane każdego dnia kilkaset milionów razy, co czyni z nich doskonały środek na dotarcie zarówno do stałych obserwatorów, jak i pozyskanie nowych.Jak to zrobić?

Wyróżnione relacje – by przedstawić siebie lub swoją firmę

Z reguły nowy użytkownik, który trafia na konto nie wie, kim jest jego właściciel. Oczywiście Instagram daje możliwość opisania siebie w krótkim biogramie, można jednak zrobić to w ciekawszy sposób, w taki, który zachęci użytkownika do kliknięcia przycisku „Obserwuj”.

Wyróżniając instagramowe relacje można sprawić, że obserwatorzy od razu po wejściu na konto będą wiedzieć, kto je prowadzi i jaki cel mu przyświeca. Krótkie filmiki czy zdjęcia pojawiające się pod biogramem wzbogacą profil i pomogą pokazać, co Twoja firma ma do zaoferowania.Może warto opracować krótki trailer działalności, który zachęci użytkowników do pozostania na profilu?

Story z innym twórcą, influencerem

Współpraca z innymi twórcami działającymi na Instagramie to sprawdzony sposób na dotarcie do większej liczby odbiorców. Fani tej osoby, widząc ciekawe treści, w których zostałeś oznaczony, przyjdą do Ciebie i jeśli zainteresuje ich to, co robisz, zostaną.Zamiast wspólnego materiału można także oddać influencerowi kontrolę nad kontem na jeden dzień, by mógł w tym czasie dodawać materiały na story. Takie działanie zaciekawi fanów influencera, którzy z ciekawości odwiedzą Twoje konto. Czy zostaną? To zależy od tego, czy wciąż będziesz publikować wartościowy content.

Ankiety – by zaangażować odbiorców

Ciekawym narzędziem, które pozwala zwiększać zaangażowanie odbiorców, są ankiety. Wykorzystując tę opcję, możesz zapytać fanów o ich preferencje dotyczące treści pojawiających się na profilu. Jeśli, dla przykładu, prowadzisz konto związane z podróżami, zapytaj obserwatorów, o jakim kraju chcą więcej czytać. A jeśli nie masz pomysłów na to, co udostępniać w ciągu kolejnych dni, również możesz zwrócić się o pomoc do fanów – w ten sposób z pewnością zainspirujesz się, a dodatkowo zyskasz szansę na stworzenie treści, na które Twoi odbiorcy rzeczywiście będą czekać.

Oznaczaj innych w swoich relacjach na Story

Jeśli jesteś aktywnym użytkownikiem Instagrama, z pewnością zauważyłeś, że wiele osób poleca w swoich relacjach ciekawe czy inspirujące profile. Oznaczanie innych kont pomaga budować pozytywne relacje w social media, daje również szansę na to, że dana osoba na relację odpowie lub również oznaczy nas w swoim story. W jaki sposób to robić? Dobrym pomysłem jest oznaczenie konta, które wyjątkowo nam się podoba, jest ciekawe, atrakcyjne czy zamieszcza oryginalny content. Nie zapomnij przy tym napisać, dlaczego polecasz innym ten właśnie profil i co CI się w nim podoba.

Dodawaj wideo

Wiele osób używa Instagram Stories do udostępniania krótkich filmów wideo w serii, które razem składają się w całość. Jest to ciekawy trend, szczególnie jeśli ma się coś atrakcyjnego do przekazania. Użytkownik zainteresowany prezentowaną treścią przeklika się do kolejnych części i obejrzy cały materiał. Jeśli mu się spodoba, może również polecić Cię swoim odbiorcom.Warto ten trend wykorzystać i publikować w określonym terminie cykle z materiałami na zaplanowany wcześniej temat. Obserwatorzy będą czekać, a niewykluczone też, że dołączą do nich nowi, zaciekawieni wcześniejszymi filmikami.

Używaj szablonów z pytaniami do uzupełniania i twórz swoje

Użytkownicy Instagrama chętnie uzupełniają i udostępniają szablony z pytaniami dotyczącymi ich zainteresowań. Możesz brać udział w tego typu zabawach, o ile tematyka pytań odpowiada Twojej branży.Jeśli jednak stworzysz własny szablon tego typu, powiązany tematycznie z obszarem działalności Twojej firmy, nie tylko zadziałasz na korzyść swojego wizerunku jako profil prezentujący ciekawe treści. W ten sposób łatwo rozreklamujesz się wśród innych użytkowników, udostępniających dany szablon.

Podsumowanie

Instagram nieustannie się zmienia, a nowe opcje dodawane do aplikacji spotykają się z uznaniem użytkowników. Nic więc dziwnego, że aby zdobywać nowych obserwatorów i utrzymać obecnych, trzeba iść z duchem zmian. Algorytm Instagrama również jest wciąż aktualizowany, a to z kolei sprawia, że twórcom trudniej jest dotrzeć do fanów i pozyskać nowych odbiorców, szczególnie jeśli przygodę z Instagramem dopiero rozpoczynają. Instagram Stories to obecnie najlepszy sposób na powiększenie grona fanów, dający przy tym wiele możliwości na tworzenie ciekawych treści, z których warto korzystać.

Tagi: Social media, Instagram

Jak stworzyć własną stronę internetową?

Strony internetowe

Jako że strony internetowe stanowią dziś najważniejszą wizytówkę każdej firmy, warto zaprojektować swoją stronę tak, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie i jak najlepiej dopasować jej funkcjonowanie do własnej oferty.

Czytaj więcej

Consent Mode 2.0 – nie zapomnij o wdrożeniu!

Aktualności

od marca 2024 Google wymaga wprowadzenia Consent Mode 2.0. To obowiązkowe rozwiązanie mające na celu dostosowanie praktyk zbierania danych wobec zaostrzających się regulacji dotyczących prywatności. Nowa wersja Consent Mode skupia się przede wszystkim na zapewnieniu użytkownikom większej kontroli nad wykorzystywaniem ich danych przez pliki cookie.

Czytaj więcej

Regulacje działań marketingowych dla branży beauty

Aktualności

Od stycznia 2023 roku branża medycyny estetycznej musi dostosowywać swoje strategie marketingowe do nowych regulacji dotyczących reklamy. Kluczowym aspektem tych przepisów jest wprowadzenie zakazu korzystania z określonych fraz kluczowych w kampaniach reklamowych. Dowiedz się, czego przede wszystkim dotyczą nowe zasady.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.