Reklama na Facebooku to obecnie jedna z najbardziej skutecznych form dotarcia donowych klientów. Posty sponsorowane pojawiają się użytkownikom zarówno w feedzie, jak i w bocznej kolumnie, a dzięki zastosowaniu specjalnych algorytmów zobaczą je ci, których rzeczywiście mają szansę zainteresować. Rzetelność reklamujących się firm ma jednak dla Facebooka ogromne znaczenie, ponieważ w przypadku, gdy klienci będą niezadowoleni ze świadczonych usług, reklamy mogą zostać zablokowane.
Facebook coraz większą wagę przywiązuje do nieprawidłowości w wykorzystywaniu udostępnianego przez firmę narzędzia reklamowego. Nie każda firma, która promuje się na Facebooku jest uczciwa i godna zaufania. Okazuje się, że część użytkowników ma negatywne doświadczenia zakupowe, przez co traci zaufanie do firm i oferowanych przez nie usług oraz produktów, ale przede wszystkim pieniądze. Odpowiedzią Facebooka na takie sytuacje są zmiany, które mają pomóc wyłapać nierzetelne firmy i ograniczyć wyświetlanie ich reklam, a nawet całkowicie je zablokować.
Facebook podejmuje walkę z nieuczciwymi firmami w najprostszy i najbardziej skuteczny sposób – oddając głos klientom. Przedmiotem zainteresowania koncernu jest przede wszystkim poziom obsługi klienta, jakość produktów oraz czas dostawy.Jeśli firma regularnie nie spełnia gwarantowanych przez siebie standardów, co skutkuje niezadowoleniem klientów, może pojawić się problem z zamieszczeniem reklamy na Facebooku.
Nowe zasady obowiązujące na Facebooku pozwolą w prosty sposób zyskać feedback od klientów, którzy dokonali zakupu poprzez reklamę zamieszczoną na platformie społecznościowej. Otrzymają oni powiadomienie z prośbą o kompleksową ocenę transakcji. Ponadto, klienci będą mieć możliwość dodawania komentarzy o danej firmie na specjalnie przygotowanych do tego celu stronach.
Feedback od klientów to znak dla Facebooka, że coś jest nie w porządku. Możliwość dodania reklamy nie będzie jednak od razu blokowana –w przypadku wystąpienia znacznej liczby negatywnych komentarzy, firma najpierw otrzyma ostrzeżenie w celu wyjaśnienia sprawy. Jeśli, mimo interwencji Facebooka, sytuacja nie ulegnie poprawie, serwis zacznie stopniowo zmniejszać liczbę wyświetlanych reklam.Blokada na reklamowanie się za pośrednictwem Facebooka będzie założona dopiero wtedy, gdy prośby o poprawę jakości świadczonych usług nie odniosą żadnego skutku.
Oczywistą kwestią jest, że zawsze warto dbać o odpowiedni poziom obsługi klienta i starać się, by zaniedbań było możliwie jak najmniej. Pozwoli to nie tylko zyskać zaufanie klientów i dotrzeć do nowych, ale również zapobiegnie problemom z reklamowaniem się na Facebooku.