Strefa wiedzy

Dlaczego Facebook będzie blokował reklamy nierzetelnym firmom?

Media społecznościowe

Reklama na Facebooku to obecnie jedna z najbardziej skutecznych form dotarcia donowych klientów. Posty sponsorowane pojawiają się użytkownikom zarówno w feedzie, jak i w bocznej kolumnie, a dzięki zastosowaniu specjalnych algorytmów zobaczą je ci, których rzeczywiście mają szansę zainteresować. Rzetelność reklamujących się firm ma jednak dla Facebooka ogromne znaczenie, ponieważ w przypadku, gdy klienci będą niezadowoleni ze świadczonych usług, reklamy mogą zostać zablokowane.

Facebook coraz większą wagę przywiązuje do nieprawidłowości w wykorzystywaniu udostępnianego przez firmę narzędzia reklamowego. Nie każda firma, która promuje się na Facebooku jest uczciwa i godna zaufania. Okazuje się, że część użytkowników ma negatywne doświadczenia zakupowe, przez co traci zaufanie do firm i oferowanych przez nie usług oraz produktów, ale przede wszystkim pieniądze. Odpowiedzią Facebooka na takie sytuacje są zmiany, które mają pomóc wyłapać nierzetelne firmy i ograniczyć wyświetlanie ich reklam, a nawet całkowicie je zablokować.

Klienci pomogą wykryć nieuczciwe firmy

Facebook podejmuje walkę z nieuczciwymi firmami w najprostszy i najbardziej skuteczny sposób – oddając głos klientom. Przedmiotem zainteresowania koncernu jest przede wszystkim poziom obsługi klienta, jakość produktów oraz czas dostawy.Jeśli firma regularnie nie spełnia gwarantowanych przez siebie standardów, co skutkuje niezadowoleniem klientów, może pojawić się problem z zamieszczeniem reklamy na Facebooku.

W jaki sposób Facebook ustali, które firmy są nierzetelne?

Nowe zasady obowiązujące na Facebooku pozwolą w prosty sposób zyskać feedback od klientów, którzy dokonali zakupu poprzez reklamę zamieszczoną na platformie społecznościowej. Otrzymają oni powiadomienie z prośbą o kompleksową ocenę transakcji. Ponadto, klienci będą mieć możliwość dodawania komentarzy o danej firmie na specjalnie przygotowanych do tego celu stronach.

Czy negatywne opinie od razu przekreślą możliwość dodania reklamy na Facebooku?

Feedback od klientów to znak dla Facebooka, że coś jest nie w porządku. Możliwość dodania reklamy nie będzie jednak od razu blokowana –w przypadku wystąpienia znacznej liczby negatywnych komentarzy, firma najpierw otrzyma ostrzeżenie w celu wyjaśnienia sprawy. Jeśli, mimo interwencji Facebooka, sytuacja nie ulegnie poprawie, serwis zacznie stopniowo zmniejszać liczbę wyświetlanych reklam.Blokada na reklamowanie się za pośrednictwem Facebooka będzie założona dopiero wtedy, gdy prośby o poprawę jakości świadczonych usług nie odniosą żadnego skutku.

Oczywistą kwestią jest, że zawsze warto dbać o odpowiedni poziom obsługi klienta i starać się, by zaniedbań było możliwie jak najmniej. Pozwoli to nie tylko zyskać zaufanie klientów i dotrzeć do nowych, ale również zapobiegnie problemom z reklamowaniem się na Facebooku.

Tagi: Facebook, Social media, Ads

Poprzedni artykuł
Działania marketingowe dopasowane do potrzeb współczesnego konsumenta
Następny artykuł
Jak prowadzić komunikację w InstaStory, żeby zyskać więcej followersów?
Wartościowy ruch na stronie to nie wszystko. Ścieżka klienta i jej wpływ na konwersję.
Pozycjonowanie SEO
Czytaj więcej
Przewijanie bez końca. Jak nowa zmiana w Google może wpłynąć na pozycjonowanie?
Pozycjonowanie SEO
Czytaj więcej
Autorski CMS czy strona na Wordpressie – wady i zalety obu rozwiązań
Strony internetowe
Czytaj więcej
Ta strona internetowa chroni twoją prywatność poprzez przestrzeganie EU General Data Protection Regulation (RODO). Nie wykorzystamy Twoich danych w żadnym celu, na który nie wyrażasz zgody. Prosimy o zgodę na korzystanie z anonimowych danych, aby poprawić jakość korzystania z naszej witryny. Polityka cookies