Strefa wiedzy

Jak zdobyć więcej obserwujących na Instagramie?

Media społecznościowe

Instagram obok Facebooka, Twittera i TikToka jest jedną z największych platform social media. Nie dziwi więc fakt, że wiele firm decyduje się na promocję swoich usług za jego pośrednictwem. O popularności konta na Instagramie decyduje liczba  followersów, czyli osób obserwujących nasze konto.

To właśnie ta grupa zobaczy publikowane treści w pierwszej kolejności, a przy tym jest większa szansa na polubienie, udostępnienie, zapisanie posta czy zostawienie komentarza. Aktywni followersi są bardzo dobrze obierani przez algorytmy Instagrama, przez co nasze konto może trafić do coraz większej liczby odbiorców.

Jakie kroki podjąć, aby w pełni wykorzystać potencjał Instagrama i zainteresować naszym kontem większą liczbę osób? Poniżej przedstawiamy kilka sprawdzonych sposobów, które warto wypróbować.

Obierz cel swoich działań

Przed podjęciem działań marketingowych związanych z pozyskiwaniem obserwujących na Instagramie warto wyznaczyć sobie cel, jaki chcemy osiągnąć i do jakiej grupy odbiorców mają trafiać treści. Instagram jest miejscem, gdzie możemy pokazać markę od mniej oficjalnej strony ukazując np. kulisy jej funkcjonowania.

Zadbaj o atrakcyjny wygląd konta

Zanim przystąpisz do działań pozyskiwania obserwujących przygotuj ciekawy opis, który będzie jasno określał, co użytkownicy mogą znaleźć na Twoim koncie. Można w nim zawrzeć dane do kontaktu lub link do sklepu internetowego. Warto pamiętać, że tzw. bio jest jedynym miejscem, gdzie można używać klikalnych linków.

Twórz spójne i angażujące treści

Spójna komunikacja jest bardzo ważna, jeśli zależy nam na sukcesywnym zdobywaniu nowych obserwujących. Warto postawić na atrakcyjne wizualnie zdjęcia czy wideo i treści nawołujące do jakieś aktywności – może być to zostawienie komentarza czy odpowiedź na zadane pytanie. Możesz korzystać z emoji, które sprawią, że tekst będzie bardziej kolorowy i przykuje uwagę użytkowników. Kolejnymi ważnymi elementami są hasztagi i oznaczenia lokalizacji, które pozwolą dotrzeć do większego grona użytkowników. Pamiętaj też o regularności - posty, pojawiające się cyklicznie zapewnią utrzymanie stałego kontaktu z użytkownikami.

Użytkownicy Instagrama lubią, kiedy oprócz zamieszczanych postów pojawiają się stories. Pokazywanie pracowników ułatwia obserwującym utożsamienie się z firmą, a przy tym pozwala na budowanie zaufania wśród potencjalnych klientów.

Konkursy, współprace i ankiety – angażuj obserwujących!

Na Instagramie popularne jest organizowanie konkursów, które angażują użytkowników do podjęcia określonych działań zwiększających widoczność konta. Częstym wymogiem dotyczącym podjęcia wyzwania konkursowego jest zaobserwowanie profilu, odpowiedź na pytanie konkursowe lub/i oznaczenie znajomych, dzięki czemu możemy dotrzeć do większej liczby osób. Jeśli publikowane przez nas treści będą dla nich atrakcyjne jest duża szansa na to, że zostaną z nami na dłużej. Gdy pojawią się oznaczenia Twojego konta u innych użytkowników warto pokazać to na własnym stories. Oprócz dodatkowej aktywności, będzie to także informacja o rosnącym zainteresowaniu Twoimi działaniami. Dobrym pomysłem jest też nawiązanie współpracy z innymi markami lub influenserami.

Wykorzystuj narzędzia dostępne na platformie, aby zmobilizować użytkowników do aktywnego przeglądania Twoich postów. Ankiety i quizy pozwalają lepiej poznać oczekiwania obserwujących i będą dla Ciebie cenną wskazówką przy tworzeniu kolejnych treści.

Obserwuj algorytmy

Algorytmy działają w taki sposób, aby dostosować treści do zainteresowań użytkowników. Biorą pod uwagę aktualność i częstotliwość postów, hasztagi oraz wywołane interakcje. Na podstawie analizy tych czynników algorytm ustala kolejność pojawiania się postów w feedzie danego użytkownika. Warto pamiętać o tym, że algorytmy są aktualizowane, dlatego warto być z nimi na czasie.

Relacje - pokazuj kulisy firmy

To, co dla Ciebie jest codziennością, dla Twoich obserwujących może okazać się świetną ciekawostką. Przedstawienie procesu powstawania produktu, ciekawej recenzji czy etapu przygotowywania przesyłek pokazuje, jak dużo różnych działań obejmuje funkcjonowanie Twojej marki. Treści w relacjach mogą być nieco luźniejsze i humorystyczne, niż starannie przygotowany content na feedzie – w tej roli znakomicie sprawdzą się tematyczne memy. 

Wykorzystaj reklamy

Do zwiększenia widoczności konta i zyskania większej liczby obserwujących można wykorzystać narzędzia reklamowe Instagrama. Reklamy można dedykować konkretnym grupom odbiorców uwzględniając ich miejsce zamieszkania czy zainteresowania. Jasno określona grupa odbiorców ułatwi Ci tworzenie treści, które będą dla niej interesujące.

Daj sobie czas

Gromadzenie społeczności wokół konta jest procesem, dlatego warto uzbroić się w cierpliwość i sukcesywnie docierać do coraz większej liczby użytkowników. Warto dbać o to, aby publikowane posty i relacje były ciekawe i wynikały z chęci podzielenia się czymś wartościowym.

Potrzebujesz pomocy w prowadzeniu Instagrama? Zapoznaj się z naszą ofertą,

Tagi: Social media, Instagram, Wizerunek

Jak stworzyć własną stronę internetową?

Strony internetowe

Jako że strony internetowe stanowią dziś najważniejszą wizytówkę każdej firmy, warto zaprojektować swoją stronę tak, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie i jak najlepiej dopasować jej funkcjonowanie do własnej oferty.

Czytaj więcej

Consent Mode 2.0 – nie zapomnij o wdrożeniu!

Aktualności

od marca 2024 Google wymaga wprowadzenia Consent Mode 2.0. To obowiązkowe rozwiązanie mające na celu dostosowanie praktyk zbierania danych wobec zaostrzających się regulacji dotyczących prywatności. Nowa wersja Consent Mode skupia się przede wszystkim na zapewnieniu użytkownikom większej kontroli nad wykorzystywaniem ich danych przez pliki cookie.

Czytaj więcej

Regulacje działań marketingowych dla branży beauty

Aktualności

Od stycznia 2023 roku branża medycyny estetycznej musi dostosowywać swoje strategie marketingowe do nowych regulacji dotyczących reklamy. Kluczowym aspektem tych przepisów jest wprowadzenie zakazu korzystania z określonych fraz kluczowych w kampaniach reklamowych. Dowiedz się, czego przede wszystkim dotyczą nowe zasady.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.