Strefa wiedzy

Na czym polega obsługa kampanii Google Ads?

Google Ads SEM

Czym są popularne Ads-y i czy potrzebujesz ich do promowania własnej firmy w sieci? Poniżej postaramy się przybliżyć temat płatnych reklam internetowych i korzyści wypływających z ich stosowania. 

Prowadząc jakiekolwiek działania marketingowe w Internecie z pewnością spotkałeś się już z terminami Google Ads czy dawniej używanego Google AdWords. Pojęcia te dotyczą płatnego systemu reklamowego Google, który umożliwia wyświetlanie reklam w różnej formie: tekstowej, graficznej lub wideo w serwisie YouTube. Dzięki nim marka może efektywniej promować swoje produkty i usługi za pomocą kampanii w wyszukiwarce, aplikacji lub serwisach współpracujących z Google. Reklamy te są płatnym rozwiązaniem – firma, która zdecydowała się na ich korzystanie płaci za każde kliknięcie potencjalnego klienta, nie zaś za samo wyświetlanie. Ten rodzaj rozliczania określa się terminem PPC (Pay Per Click). 

Jak wygląda prowadzenie kampanii Google Ads przez agencję marketingową?

W pierwszym kroku agencja przeprowadza rozmowę z klientem i przygotowuje strategię marketingową, która określa:

  • promowane produkty lub usługi,
  • dobór fraz kluczowych,
  • rodzaj kampanii w oparciu o założony cel i budżet. 

Agencja przygotowuje kodowanie strony z Google Analytics na potrzeby kampanii Google Ads. Dzięki zebranym danym kampanie są na bieżąco optymalizowane w celu osiągania coraz lepszych rezultatów. Wyniki kampanii dostępne są w panelu Google Ads. Klient ma możliwość ich sprawdzenia, z kolei z końcem miesiąca agencja przygotowuje raport podsumowujący. 

Po co mi Google Ads?

Zastanawiasz się, jakie zyski przyniesie Twojej firmie wykorzystanie kampanii Google Ads? Poznaj kilka przykładowych korzyści, jakie niesie wdrożenie tego systemu reklamowego do działań marketingowych w Twojej firmie w zależności od kampanii oraz ustalonych celów: 

  • zwiększona liczba połączeń telefonicznych;
  • zwiększenie zysków ze sprzedaży produktów czy usług;
  • dotarcie do potencjalnych klientów – dzięki targetowaniu oferta trafia do użytkowników zainteresowanych usługą;
  • zwiększona liczba wypełnionych formularzy dostępnych na stronie.

Rodzaje kampanii Google Ads

Po określeniu potencjalnych odbiorców usług firma może wybrać jeden lub kilka rodzajów reklam. W zależności od miejsca i formy reklamy wyróżniamy kilka rodzajów kampanii:

  • kampania Performance Max – obejmuje automatyzację określania stawek, tworzenia treści, kierowania reklam i ustalania atrybucji. Jeden przygotowany rodzaj kampanii może być wyświetlany w wielu miejscach: Gmail, Google Maps czy w serwisie You Tube.
  • kampania Search – reklamy pojawiają się w wynikach wyszukiwarki Google. Po wyszukaniu przez użytkownika danej frazy związanej z ofertą firmy, na górze pojawi się opłacony wynik. Reklama ma formę tekstową i występują w postaci nagłówków i opisu.
  • kampania Remarketingowa – pojawia się u użytkowników, którzy już kiedyś odwiedzili naszą witrynę. Kluczową funkcję pełni tu targetowanie, czyli dopasowanie reklamy do właściwej grupy odbiorców. Listy remarketingowe użytkowników tworzone są w zależności od wykonanego działania: dodania produktu do koszyka, finalizacji transakcji czy zainteresowania konkretnym działem sklepu. Kampania remarketingowa jest więc dostosowania do aktywności klientów lub użytkowników potencjalnie zainteresowanych ofertą. Remarketing obejmuje różne formy reklam – Display, PLA, YouTube lub Search.
  • kampania Display – występuje w postaci grafik lub grafiki połączonej z tekstem. Do rozpoczęcia kampanii konieczne jest więc posiadanie materiałów graficznych dostosowanych do specyfikacji Google. Reklamy displayowe skutecznie przyciągają wzrok użytkowników i obejmują m.in. Gmail, YouTube, Google Maps oraz szeroki zakres witryn i portali.
  • kampania PLA – Google Shop – Product Listing Ads jest kampanią sprzedażową i zawiera: zdjęcie i nazwę produktu, cenę i nazwę sklepu. Google przedstawia propozycje użytkownikom listy produktów na podstawie feedu produktowego.
  • kampania YouTube – jeśli dysponujesz kreacjami wideo swojej firmy to warto wykorzystać je do promocji swoich produktów. Reklamy w formie krótkich filmów mogą być umieszczane w serwisie jako materiały, które można pominąć lub wymuszające obejrzenie do końca. Ten typ kampanii sprzyja budowaniu świadomości marki. 


Po określeniu celu i rodzaju kampanii czas na konfigurację ustawień konta takich jak: lokalizacja, ustalanie stawek czy harmonogram. 

Słowa kluczowe – trafiaj wprost do odbiorców Twojej usługi

Słowami kluczowymi określamy krótkie frazy, którymi użytkownicy wyszukują w sieci interesujące ich produkty lub usługi. Dzięki nim marka może trafić ze swoją ofertą bezpośrednio do potencjalnych klientów. Wybór właściwych słów kluczowych nie powinien być zbyt szczegółowy, ponieważ konwersje mogą okazać się zbyt niskie w stosunku do naszych oczekiwań. Z kolei bardzo popularne i ogólnikowe frazy opłacane niskim budżetem nie przyniosą oczekiwanych efektów małym przedsiębiorstwom, które mierzą się z dużą konkurencją. 
Pomocnym narzędziem w ustaleniu słów kluczowych jest Planer Słów Kluczowych od Google, który umożliwia monitorowanie liczby wyszukiwań i stawki za kliknięcie.

Dodaj rozszerzenia

Przeglądając strony internetowe w pierwszej kolejności skupiamy spojrzenie na reklamach, które zajmują najwięcej miejsca. Stosując rozszerzenia do reklam możemy skierować użytkownika na wybraną stronę docelową np. kontakt lub opowiedzieć o danej usłudze.  Do dyspozycji są różne rodzaje rozszerzeń, dzięki którym mamy możliwość zachęcenia potencjalnych klientów do skorzystania z naszych usług. Więcej informacji eksponujących walory produktów to większa szansa na zainteresowanie klientów ofertą. 
Rodzaje rozszerzeń oferowanych przez Google Ads:

  • linki do podstrony – dzięki umieszczeniu linku, klient szybko trafi do kategorii, która go interesuje, możliwe jest zastosowanie kilku linków;
  • objaśnienia – to informacje mają przybliżyć klientom szczegóły naszej oferty np. dostawa 24h czy darmowe zwroty;
  • formularz kontaktowy – umożliwia pozyskanie potencjalnych klientów dzięki udostępnionym informacjom;
  • promocje – dwa dodatkowe wersy tekstu o dostępnych zniżkach, które zachęcą klientów do zakupu;
  • numer telefonu – to sposób umożliwiający kontakt z naszą firmą za pomocą jednego kliknięcia;
  • ceny – w reklamie wyświetlane są ceny produktów.


Google Ads daje możliwość rozszerzenia informacji o firmie w postaci pliku graficznego.
Aby kampania przynosiła satysfakcjonujące wyniki, należy dostosować rodzaj rozszerzenia do specyfiki branży i możliwości firmy, np. zwiększenie liczby połączeń czy wiadomości od klientów musi wiązać się z możliwością ich obsługi. Agencja marketingowa wysuwa propozycję rozwiązań, które będą najbardziej optymalne dla konkretnej firmy. 

Podsumowanie

Reklamy w Google są świetnym nośnikiem informacji o naszych produktach i dzięki możliwości dostosowania ich do indywidualnych potrzeb użytkowników szybko przynoszą oczekiwane konwersje. Dodatkowo, uwzględnienie lokalizacji i innych dopasowań znacząco ułatwia dotarcie do określonej grupy docelowej. 
Optymalizacja wymaga jednak stałej obserwacji i analizy wyników. Jeśli dana firma ma ograniczone możliwości personalne związanie z prowadzeniem działań marketingowych może zlecić to zadanie agencji marketingowej. Reklamy Ads są płatnym rozwiązaniem, dlatego warto w pełni wykorzystać możliwości jakie niesie za sobą ich stosowanie. Co więcej, oczekiwania klientów zmieniają się, a udoskonalanie działań marketingowych pozwoli na zachowanie zainteresowania potencjalnych odbiorców naszą usługą. 

Tagi: Google, Porady, Sprzedaż, Ads

Consent Mode 2.0 – nie zapomnij o wdrożeniu!

Aktualności

od marca 2024 Google wymaga wprowadzenia Consent Mode 2.0. To obowiązkowe rozwiązanie mające na celu dostosowanie praktyk zbierania danych wobec zaostrzających się regulacji dotyczących prywatności. Nowa wersja Consent Mode skupia się przede wszystkim na zapewnieniu użytkownikom większej kontroli nad wykorzystywaniem ich danych przez pliki cookie.

Czytaj więcej

Regulacje działań marketingowych dla branży beauty

Aktualności

Od stycznia 2023 roku branża medycyny estetycznej musi dostosowywać swoje strategie marketingowe do nowych regulacji dotyczących reklamy. Kluczowym aspektem tych przepisów jest wprowadzenie zakazu korzystania z określonych fraz kluczowych w kampaniach reklamowych. Dowiedz się, czego przede wszystkim dotyczą nowe zasady.

Czytaj więcej

Black Friday coraz bliżej – czas przygotować promocje!

Kompleksowa strategia marketingowa

Black Friday to jedno z najbardziej oczekiwanych wydarzeń roku, zarówno przez konsumentów, jak i przedsiębiorców. 24 listopada sklepy w całej Polsce będą miały niepowtarzalną okazję na przyciągnięcie nowych klientów oraz nagrodzenie tych stałych. To także czas, w którym warto przygotować specjalną ofertę promocyjną.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.