Czym są popularne Ads-y i czy potrzebujesz ich do promowania własnej firmy w sieci? Poniżej postaramy się przybliżyć temat płatnych reklam internetowych i korzyści wypływających z ich stosowania.
Prowadząc jakiekolwiek działania marketingowe w Internecie z pewnością spotkałeś się już z terminami Google Ads czy dawniej używanego Google AdWords. Pojęcia te dotyczą płatnego systemu reklamowego Google, który umożliwia wyświetlanie reklam w różnej formie: tekstowej, graficznej lub wideo w serwisie YouTube. Dzięki nim marka może efektywniej promować swoje produkty i usługi za pomocą kampanii w wyszukiwarce, aplikacji lub serwisach współpracujących z Google. Reklamy te są płatnym rozwiązaniem – firma, która zdecydowała się na ich korzystanie płaci za każde kliknięcie potencjalnego klienta, nie zaś za samo wyświetlanie. Ten rodzaj rozliczania określa się terminem PPC (Pay Per Click).
W pierwszym kroku agencja przeprowadza rozmowę z klientem i przygotowuje strategię marketingową, która określa:
Agencja przygotowuje kodowanie strony z Google Analytics na potrzeby kampanii Google Ads. Dzięki zebranym danym kampanie są na bieżąco optymalizowane w celu osiągania coraz lepszych rezultatów. Wyniki kampanii dostępne są w panelu Google Ads. Klient ma możliwość ich sprawdzenia, z kolei z końcem miesiąca agencja przygotowuje raport podsumowujący.
Zastanawiasz się, jakie zyski przyniesie Twojej firmie wykorzystanie kampanii Google Ads? Poznaj kilka przykładowych korzyści, jakie niesie wdrożenie tego systemu reklamowego do działań marketingowych w Twojej firmie w zależności od kampanii oraz ustalonych celów:
Po określeniu potencjalnych odbiorców usług firma może wybrać jeden lub kilka rodzajów reklam. W zależności od miejsca i formy reklamy wyróżniamy kilka rodzajów kampanii:
Po określeniu celu i rodzaju kampanii czas na konfigurację ustawień konta takich jak: lokalizacja, ustalanie stawek czy harmonogram.
Słowami kluczowymi określamy krótkie frazy, którymi użytkownicy wyszukują w sieci interesujące ich produkty lub usługi. Dzięki nim marka może trafić ze swoją ofertą bezpośrednio do potencjalnych klientów. Wybór właściwych słów kluczowych nie powinien być zbyt szczegółowy, ponieważ konwersje mogą okazać się zbyt niskie w stosunku do naszych oczekiwań. Z kolei bardzo popularne i ogólnikowe frazy opłacane niskim budżetem nie przyniosą oczekiwanych efektów małym przedsiębiorstwom, które mierzą się z dużą konkurencją.
Pomocnym narzędziem w ustaleniu słów kluczowych jest Planer Słów Kluczowych od Google, który umożliwia monitorowanie liczby wyszukiwań i stawki za kliknięcie.
Przeglądając strony internetowe w pierwszej kolejności skupiamy spojrzenie na reklamach, które zajmują najwięcej miejsca. Stosując rozszerzenia do reklam możemy skierować użytkownika na wybraną stronę docelową np. kontakt lub opowiedzieć o danej usłudze. Do dyspozycji są różne rodzaje rozszerzeń, dzięki którym mamy możliwość zachęcenia potencjalnych klientów do skorzystania z naszych usług. Więcej informacji eksponujących walory produktów to większa szansa na zainteresowanie klientów ofertą.
Rodzaje rozszerzeń oferowanych przez Google Ads:
Google Ads daje możliwość rozszerzenia informacji o firmie w postaci pliku graficznego.
Aby kampania przynosiła satysfakcjonujące wyniki, należy dostosować rodzaj rozszerzenia do specyfiki branży i możliwości firmy, np. zwiększenie liczby połączeń czy wiadomości od klientów musi wiązać się z możliwością ich obsługi. Agencja marketingowa wysuwa propozycję rozwiązań, które będą najbardziej optymalne dla konkretnej firmy.
Reklamy w Google są świetnym nośnikiem informacji o naszych produktach i dzięki możliwości dostosowania ich do indywidualnych potrzeb użytkowników szybko przynoszą oczekiwane konwersje. Dodatkowo, uwzględnienie lokalizacji i innych dopasowań znacząco ułatwia dotarcie do określonej grupy docelowej.
Optymalizacja wymaga jednak stałej obserwacji i analizy wyników. Jeśli dana firma ma ograniczone możliwości personalne związanie z prowadzeniem działań marketingowych może zlecić to zadanie agencji marketingowej. Reklamy Ads są płatnym rozwiązaniem, dlatego warto w pełni wykorzystać możliwości jakie niesie za sobą ich stosowanie. Co więcej, oczekiwania klientów zmieniają się, a udoskonalanie działań marketingowych pozwoli na zachowanie zainteresowania potencjalnych odbiorców naszą usługą.