Strefa wiedzy

Jak SEO może pomóc w komunikacji marketingowej firmy?

Pozycjonowanie SEO

 

Poszukujesz skutecznego sposobu na promocję marki w internecie? Nie wiesz od czego zacząć? Podstawą jest SEO czyli pozycjonowanie strony www. Dlaczego jest to tak ważne? 

Jako właściciel firmy powinieneś mieć jasno założony cel dotyczący Twojego wizerunku - sposobu w jaki postrzegają Cię klienci. Warto jest zatem zadbać o niego w sposób kompleksowy - zarówno poprzez przekaz wizualny, jak i tworzone treści na różnych kanałach. Kanały służące komunikacji to nie tylko media społecznościowe takie jak Facebook, Instagram czy LinkedIn, ale także Twoja strona internetowa! Nic nie zadba o Twoją stronę tak, jak dobre pozycjonowanie. Ale.. czym jest to pozycjonowanie?

SEO to przede wszystkim obecność firmy w wyszukiwarce Google. Dlaczego ta obecność jest Ci potrzebna? Po to, aby potencjalni klienci wpisując frazę związaną z Twoją firmą, mogli cię w łatwy sposób znaleźć. Ponadto wysoka pozycja w wyszukiwarce wzmacnia świadomość marki oraz utrwala się w podświadomości potencjalnych odbiorców. 

Narzędzia SEO także są przydatne - pomogą Ci sprawdzić co aktualnie interesuje ludzi w branży (o czym warto napisać/ co warto poruszyć, aby przyciągnąć Klienta na Twoją stronę internetową). Sprawdzenie najczęściej wyszukiwanych fraz/ tematów pomoże Ci poszerzyć wiedzę na temat Twojej grupy docelowej i Twoich Klientów - odpowiadając na ich potrzeby stworzysz wizerunek stale rozwijającej się marki, która jest ,,na czasie”. 

 

Jak SEO pomaga w komunikacji marketingowej firmy?

Przede wszystkim kreuje wizerunek eksperta, który utrwala się w podświadomości odbiorców. Ponadto zwiększenie widoczności firmy w wynikach wyszukiwania sprawi, że na Twoją stronę trafi więcej potencjalnych Klientów. W SEO ważne jest precyzyjne określenie grupy docelowej oraz dobór fraz kluczowych - takich, po których Twój potencjalny Klient może szukać oferowanego produktu/ usługi. 

Jednak frazy kluczowe to nie wszystko. Wyobraź sobie taką sytuację - użytkownik trafia na Twoją stronę i po chwili ją opuszcza. Dlaczego? Powodów może być kilka. 

  • Przede wszystkim strona nie może się zbyt długo ładować - długi czas oczekiwania zniechęci odbiorcę. 

  • Po drugie użytkownicy coraz częściej zwracają uwagę na przejrzystość strony - badania pokazują, że istnieją pewne przyzwyczajenia dotyczące chociażby układu podstron, czy wyglądu menu - jeżeli Klient nie może czegoś znaleźć, wychodzi ze strony. 

  • Dodatkowo odbiorcy coraz częściej szukają wartościowych treści - zwracają zatem uwagę na sposób ich prezentacji na stronie www. Jeżeli na Twojej stronie znajdzie się interesujący artykuł lub angażująca treść, istnieje zdecydowanie większe prawdopodobieństwo, że klient przejdzie na kolejne podstrony, a w efekcie dokona zakupu/ skorzysta z oferowanych usług. Content nie może być przypadkowy - powinien ściśle odpowiadać tematom związanym z Twoją branżą, a jego zawartość powinna odpowiadać na pytania potencjalnego odbiorcy. 

  • Pop up’y! Dla użytkownika nie ma nic gorszego niż wyskakujące z każdej strony informacje (szczególnie, kiedy szuka konkretnej odpowiedzi na nurtujące go pytanie).

 

Jak zapobiegać takim błędom? Skorzystaj z pomocy specjalistów, którzy sprawdzą i zoptymalizują stronę internetową!

SEO pomoże Ci nie tylko pojawiać się w pierwszych wynikach wyszukiwania - Twoje treści (o ile będą ciekawe i angażujące) mogą zostać udostępniane chociażby przez portale branżowe, a ty zyskasz wartościowe linki prowadzące do stron! Połączenie pozycjonowania z aktywnym prowadzeniem mediów społecznościowych sprawi, że widoczność Twojej firmy uzyska zasięg setek lub nawet tysięcy odbiorców, którzy szukają wszelkich informacji na tych właśnie kanałach.

Jeżeli poszukujesz dobrego pozycjonowania - takiego, które zadba nie tylko o Twoją obecność w wyszukiwarce, ale połączy wartościowe treści, link building, a w efekcie stworzy wizerunek marki i precyzyjną komunikację marketingową, skierowaną do Twoich klientów - napisz do nas! Wykonamy podstawowy audyt Twojej strony, zoptymalizujemy ją oraz wzbogacimy o interesującą treść, a efekty naszych regularnych działań dostrzeżesz w postaci zwiększającego się ruchu oraz nowych Klientów! 



Consent Mode 2.0 – nie zapomnij o wdrożeniu!

Aktualności

od marca 2024 Google wymaga wprowadzenia Consent Mode 2.0. To obowiązkowe rozwiązanie mające na celu dostosowanie praktyk zbierania danych wobec zaostrzających się regulacji dotyczących prywatności. Nowa wersja Consent Mode skupia się przede wszystkim na zapewnieniu użytkownikom większej kontroli nad wykorzystywaniem ich danych przez pliki cookie.

Czytaj więcej

Regulacje działań marketingowych dla branży beauty

Aktualności

Od stycznia 2023 roku branża medycyny estetycznej musi dostosowywać swoje strategie marketingowe do nowych regulacji dotyczących reklamy. Kluczowym aspektem tych przepisów jest wprowadzenie zakazu korzystania z określonych fraz kluczowych w kampaniach reklamowych. Dowiedz się, czego przede wszystkim dotyczą nowe zasady.

Czytaj więcej

Black Friday coraz bliżej – czas przygotować promocje!

Kompleksowa strategia marketingowa

Black Friday to jedno z najbardziej oczekiwanych wydarzeń roku, zarówno przez konsumentów, jak i przedsiębiorców. 24 listopada sklepy w całej Polsce będą miały niepowtarzalną okazję na przyciągnięcie nowych klientów oraz nagrodzenie tych stałych. To także czas, w którym warto przygotować specjalną ofertę promocyjną.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.