Strefa wiedzy

“Gorycz słabej jakości pozostaje na dłużej, niż słodycz niskiej ceny” - o tym, że SEO musi kosztować

Pozycjonowanie SEO

 
Większość z nas chcąc znaleźć coś w Internecie, posługuje się wyszukiwarką Google. Zwykle mamy mało czasu i na poszukiwania nie chcemy tracić całego dnia. Dlatego przeglądamy tylko te strony, które wyświetliły się nam jako pierwsze. Ufamy Google, że wie kogo nam „poleca”.

Prowadząc biznes, Twoim głównym celem będzie więc pojawianie się na wyszukiwaną frazę z odpowiednim wynikiem oraz odpowiednią stroną docelową, dzięki której zwykły użytkownik stanie się prawdziwym klientem.

Co więc zrobić, aby inwestycja w SEO przyniosła oczekiwany sukces? Sprawdźmy!

  

Pozycjonowanie to proces

Pozycjonowanie i optymalizacja strony nie są działaniami jednorazowymi. To długotrwały proces składający się zarówno z działań na stronie (on-site) jak i poza nią (off-site). Należy pamiętać o tym decydując się na agencję, ponieważ wiąże się to (chociaż nie musi) z długą współpracą.

Pozycjonowanie jest źródłem bardzo wartościowego ruchu i podstawowym kanałem dotarcia do klientów. Nie wystarczy jednak być na pierwszych miejscach w Google, by klienci ciągle od Ciebie kupowali. Prawda jest taka, że obecność w Google to dopiero początek, a wysoka pozycja nie przyniesie żadnych korzyści bez odpowiedniego przygotowania strony. Dla niewprawnego użytkownika, wiele elementów mających wpływ na pozycjonowanie witryny jest po prostu niewidoczna. Dlatego tak ważne jest zainwestowanie w profesjonalną obsługę SEO, która pozwali pozbyć się wszystkich błędów i ewentualnych niedociągnięć. 

  

Nie decyduj się na bylejakość!

Ktoś oferuje Ci SEO za 500 zł miesięcznie? Zanim ucieszysz się, że złapałeś Pana Boga za nogi pomyśl nad ukrytymi haczykami. Z licznych relacji naszych klientów wiemy, że w tej cenie można spodziewać się:

  • działania na oślep, bez z góry określonego planu i harmonogramu,
  • bardzo prostszych i nieraz przestarzałych działań SEO,
  • link budilingu który będzie mało wartościowy i zostanie usunięty po ustaniu umowy,
  • braku treści na bloga,
  • braku wsparcia specjalisty SEO,
  • braku comiesięcznych raportów,
  • umowy wystawionej na 2-3 lata bez możliwości wcześniejszego jej rozwiązania.

  

Postaw na jakość!

Co zatem powinna zawierać kompleksowa usługa pozycjonowania?

  • Audyt SEO – W celu zaplanowania strategii działań, analizowany jest obecny stan strony www. Pod uwagę brane jest wiele czynników, które wpływają na widoczność witryny w Google. Sprawdzane są dotychczas podejmowane działania i ich efekty. Zostaje prześledzona konkurencja. Na podstawie zebranych danych, dostajesz opracowany indywidualny harmonogram działań optymalizacyjnych serwisu.
  • Optymalizację strony internetowej - następuje wdrożenie zaplanowanych rozwiązań SEO, tak by maksymalnie poprawić widoczność Twojej strony w Google. Brany jest pod uwagę każdy element: słowa, grafiki, url-e, metatagi, szybkość ładowania strony, responsywność i wiele innych.
  • Content marketing na stronie www - tworzenie treści na bloga, które będą przydatne dla użytkowników. By miały one realną wartość muszą być one tworzone zgodnie z parametrem EAT czyli opierać się na eksperckości, autorytecie, zaufaniu.
  • Link building - publikacja linków do witryny na zewnętrznych serwisach internetowych. Ciekawe i jakościowe artykuły na portalu o ugruntowanej renomie przyniosą Ci podwójną korzyść - wpłyną pozytywnie na SEO oraz podniosą świadomość Twojej marki.
  • Inne działania off-site - w ich zakres może wchodzić stworzenie strony zapleczowej, obsługa mapek Google, przygotowanie katalogów i ogłoszeń czy też marketing szeptany.
  • Pomoc dedykowanego specjalisty SEO – wiedza, wykształcenie i wieloletnie doświadczenie pozycjonerskie przekłada się na efektywne działanie. Profesjonaliści zajmujący się SEO na co dzień, są na bieżąco z aktualnymi trendami i aktualizacjami algorytmów pozycjonujących witryny, więc żadna nagła sytuacja nie jest w stanie ich zaskoczyć.
  • Raportowanie – odbywa się co miesiąc. Polega na przedstawieniu dotychczasowych działań wraz z ich analizą, wyciąganiu wniosków i propozycji nowych rozwiązań.
  • Umowę na czas nieokreślony z miesięcznym okresem wypowiedzenia.

  

Skuteczne pozycjonowanie musi kosztować

Dobrze prowadzone pozycjonowanie zwiększa ruch organiczny na stronie. Podnosi też jej popularność, co wpływa na wzrost zaufania użytkowników do marki. Można więc założyć, że im więcej wydasz na działania SEO, tym większy będzie zwrot w postaci ruchu na stronie, a co za tym idzie – sprzedaż Twoich produktów / usług.

Podsumowując: pozycjonowanie może nie jest najtańszą usługą, jednak przychody, jakie ono generuje udowodnią Ci, że jest doskonałą inwestycją!

 

Tagi: SEO, Google, Pozycjonowanie, Sprzedaż, Content marketing, Strategia

Jak stworzyć własną stronę internetową?

Strony internetowe

Jako że strony internetowe stanowią dziś najważniejszą wizytówkę każdej firmy, warto zaprojektować swoją stronę tak, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie i jak najlepiej dopasować jej funkcjonowanie do własnej oferty.

Czytaj więcej

Consent Mode 2.0 – nie zapomnij o wdrożeniu!

Aktualności

od marca 2024 Google wymaga wprowadzenia Consent Mode 2.0. To obowiązkowe rozwiązanie mające na celu dostosowanie praktyk zbierania danych wobec zaostrzających się regulacji dotyczących prywatności. Nowa wersja Consent Mode skupia się przede wszystkim na zapewnieniu użytkownikom większej kontroli nad wykorzystywaniem ich danych przez pliki cookie.

Czytaj więcej

Regulacje działań marketingowych dla branży beauty

Aktualności

Od stycznia 2023 roku branża medycyny estetycznej musi dostosowywać swoje strategie marketingowe do nowych regulacji dotyczących reklamy. Kluczowym aspektem tych przepisów jest wprowadzenie zakazu korzystania z określonych fraz kluczowych w kampaniach reklamowych. Dowiedz się, czego przede wszystkim dotyczą nowe zasady.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.