Wraz z rozwojem firmy rośnie ilość działań marketingowych, które wymagają realizacji. Gdy nakład obowiązków zaczyna przerastać liczbę rąk do pracy, firma staje przed dylematem: czy lepszym wyborem będzie zatrudnienie kolejnego pracownika, czy też zlecenie działań na zewnątrz, do agencji marketingowej.
Czasami spotykamy się z opinią, że zatrudniając pracownika wewnątrz organizacji, przedsiębiorstwo jest w stanie zaoszczędzić pieniądze, które byłyby przeznaczone na obsługę agencji. Czy tak jest w rzeczywistości? Absolutnie nie! Zatrudnienie agencji to czysty zysk. W poniższym artykule dowiesz się dlaczego.
Coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z tego, że szeroko zakrojone działania marketingowe zwiększają szansę na dotarcie do właściwej grupy docelowej. Dobrze prowadzona promocja w sieci pozwala nie tylko na generowanie zysków, ale także na realny rozwój firmy, a przemyślana strategia sprawia, że sprzedaż rośnie przewidywalnie i systematycznie. Osoby prowadzące firmę, są specjalistami w swojej branży i często mają wrażenie, że tylko one są w stanie dobrze zareklamować własne usługi. Nic bardziej mylnego! Chcąc sprzedać produkt / usługę nie trzeba mieć specjalistycznej wiedzy o produkcie, trzeba zaś znać rynek i potrzeby współczesnych konsumentów. Dzięki temu można określić grupę docelową a następnie dotrzeć do niej poprzez spersonalizowaną reklamę.
Osiągnięcie dobrych wyników na własną rękę oczywiście nie jest niemożliwe, ale jest dość trudne i niewielu osobom się to udaje. Menadżerowie chcąc zaoszczędzić decydują się na ten krok. Poświęcają długie godziny opracowując coraz nowsze strategie działań. Niestety, sama wiedza na temat kampanii marketingowych to nie wszystko. Brak doświadczenia, wyczucia i odpowiednich narzędzi sprawia, że starania okazują się być nieefektywne, a podejmowane wybory nie zawsze są tymi najlepszymi… W efekcie czas, który mógłby być poświęcony na zarządzanie firmą zostaje bezpowrotnie stracony.
Po pierwszych nieudanych próbach samodzielnego prowadzenia marketingu, dość szybko pojawia się myśl o zatrudnieniu nowego pracownika. Jednak podliczając wszystkie koszty: wynagrodzenia, składek, sprzętu, niezbędnego oprogramowania, kosztów związanych z kampaniami, wychodzi, że stworzenie i utrzymanie stanowiska dla wyszkolonej osoby nie jest tanią sprawą. Osobną kwestią jest to czy w ogóle da się znaleźć jedną osobę, która będzie zajmowała się jednocześnie stroną internetową, reklamą, pisaniem artykułów, grafikami i postami w social mediach. Czy taki specjalista od wszystkiego w ogóle istnieje?
Sprytni przedsiębiorcy myślą inaczej. Zamiast szukać oszczędności na działaniach, na których się kompletnie nie znają, zamiast zatrudniać przypadkowych pracowników, wolą zatrudnić całą agencję. Pracownicy agencji marketingowej w swojej pracy poświęcają długie godziny na analizę strategii i obecnych trendów. Same koszty związane z zatrudnieniem agencji są naprawdę niewielkie. Zatem zamiast błądzić we mgle, można przejść od razu do realizacji wyznaczonych celów.
Dzięki agencji:
Aby dokonać właściwego wyboru agencji marketingowej, warto zwrócić uwagę na kilka aspektów:
Chcąc zwiększyć przychody i zapewnić stały rozwój swojej firmy, na pewno warto byś zainwestował w reklamę internetową. Sam wybór odpowiedniego podwykonawcy działań marketingowych stanowi spore wyzwanie. Ale zastanów się: po co zatrudniać jednego pracownika skoro za te same pieniądze możesz mieć całą agencję? Decydując się na nią zyskasz cały szereg ekspertów gotowych Ci pomóc oraz prawdziwego partnera, z którym będziesz pracował na wspólny sukces!