Strefa wiedzy

Kampanie Performance Max

Kampanie Performance Max

Google Ads SEM

 

Performance Max to nowy typ kampanii Google Ads, która oparta jest na działaniu algorytmów samouczących się.  Ta w pełni automatyczna kampania ma wiele zalet. Wśród podstawowych korzyści wymienia się przede wszystkim szybsze osiągnięcie celu reklamowego i dostęp do wszystkich zasobów reklamowych Google z jednego miejsca!

Performance Max ma być uzupełnieniem kampanii w sieci wyszukiwania oraz pomagać reklamodawcom w dotarciu do większej liczby klientów w pozostałych kanałach Google. To jedyna taka kampania, która swoim zasięgiem obejmuje:

  • sieć wyszukiwania Google,
  • sieć reklamową,
  • Mapy Google,
  • karty Google Discover,
  • YouTube,
  • Gmail.


Optymalizacja dzięki sztucznej inteligencji

W Perfomance Max reklamy są optymalizowane w taki sposób, by na podstawie dodanych przez reklamodawcę zasobów (takich jak grafiki, wideo, logo, nagłówki, teksty reklamowe), jak najszybciej uzyskać oczekiwane wyniki. Konfigurując kampanię Performance Max, możesz wybrać swój cel reklamowy: sprzedaż, potencjalni klienci, ruch w witrynie lub wizyty w lokalnym sklepie stacjonarnym i promocje. Za kierowanie reklam odpowiadają samouczące się algorytmy, a ustalanie stawek oparte jest na inteligentnych strategiach. Wybrać można między:

  • maksymalizacją liczby konwersji (z możliwością ustalenia CPA) a
  • maksymalizacją wartości konwersji (z możliwością ustalenia docelowego zwrotu z nakładów na reklamę – ROAS).

Dokładne targetowanie kampanii umożliwia obniżenie kosztów reklamy. Odbiorcami reklamy są osoby, które z największym prawdopodobieństwem dokonają konwersji. Równocześnie dzięki dostępowi do raportów informujących o skuteczności (ilości pozyskanych odbiorców i wprowadzanych zmianach optymalizacyjnych), reklamodawca może na bieżąco sprawdzać, czy wdrożona kampania Performance Max działa.

W tradycyjnym, czyli manualnym wydaniu musieliśmy dokonywać optymalizacji metodą prób i błędów, bacznie obserwując, czy dane rozwiązania wpływają na skuteczność reklamy, czy wręcz przeciwnie. Bez wątpienia więc kampania Performance Max charakteryzuje się dużo większą skutecznością.

Podsumowanie

Nowość w Google Ads jest szczególnie przydatna dla osób z konkretnymi celami reklamowymi, chcącymi osiągnąć jeszcze lepsze wyniki, od tych uzyskanych dzięki starszym narzędziom. Jeśli więc zależy Ci na rozwinięciu swojej firmy, zwiększeniu zasięgu i dotarciu do potencjalnych klientów to kampanie Performance Max są jak najbardziej dla Ciebie. Nie zapomnijmy jednak, że Performance Max został stworzony jako kampania dodatkowa. Nie można więc spocząć na laurach. Aby więc Twoja firma stale się rozwijała, niezbędne jest podejmowanie różnorodnych działań.

 

Tagi: Google, Strategia, Ads

Poprzedni artykuł
Działania marketingowe dopasowane do potrzeb współczesnego konsumenta
Inwestujesz w SEO, a dalej czujesz się niewidzialny? Tak nie może być!
Pozycjonowanie SEO
Czytaj więcej
Ta strona internetowa chroni twoją prywatność poprzez przestrzeganie EU General Data Protection Regulation (RODO). Nie wykorzystamy Twoich danych w żadnym celu, na który nie wyrażasz zgody. Prosimy o zgodę na korzystanie z anonimowych danych, aby poprawić jakość korzystania z naszej witryny. Pliki cookie są używane do personalizacji reklam.
Więcej informacji znajdziesz tu: Google Privacy & Terms