Strefa wiedzy

Wykorzystaj TikToka do promocji swojego sklepu!

Wykorzystaj TikToka do promocji swojego sklepu!

Media społecznościowe

Być może TikTok kojarzy Ci się jeszcze z platformą zarezerwowaną wyłącznie dla dzieci i młodzieży. Tymczasem najliczniejszą grupę stanowią tu osoby w przedziale wiekowym 18-34 lata, czyli takie, które bardzo chętnie i szybko podejmują decyzje zakupowe. To po prostu trzeba wykorzystać! W TikToku drzemie ogromny potencjał sprzedażowy i tylko od Ciebie zależy czy zechcesz go wykorzystać.

 

TikTok? To chyba nie dla mnie

Owszem, jesteś świadomy potencjału jakie daje TikTok, ale masz wrażenie, że nie jest to odpowiednia platforma dla Twojej branży? I tu Cię zaskoczymy! TikTokerami zostają specjaliści różnych branż – od mechaników, hydraulików przez florystów i cukierników aż do artystów i sportowców. Nawet jeśli jesteś reprezentantem jednej z najbardziej niszowych marek, masz okazję zaistnieć i dotrzeć do swoich odbiorców. Tak naprawdę liczy się, byś tworzył treści wartościowe, rozrywkowe, oferujące ciekawą wiedzę, a już same algorytmy i trendy TikToka dostarczą twój content do odpowiednich odbiorców. Jeśli zastanawiasz się jeszcze, czy aby na pewno Twoi klienci korzystają z TikToka, to wiedz, że w Polsce styczność z tą aplikacją miało już 8 mln użytkowników!

 

Gdzie tkwi fenomen TikToka?

Po pierwsze: z aplikacji może korzystać każdy i wszędzie
TikTok został stworzony z myślą o urządzeniach mobilnych, z których korzystamy w każdej wolnej chwili: podczas nudnej reklamy w TV, jazdy komunikacją miejską, w kolejce do kasy. Ten czas poświęcamy najczęściej na przeglądanie niezobowiązujących treści w Internecie. Idealnie wpasowuje się tu właśnie aplikacja TikTok, gdzie zamieszczane filmiki są krótkie od 15 sekund do maksymalnie 3 minut – są więc idealne do szybkiego przeglądania.

Po drugie: Możesz tworzyć nawet mimo pomysłu na oryginalne wideo.
Aplikacja daje twórcom spore ułatwienie. TikTok pozwala użytkownikom nagrywać wideo z wykorzystywaniem obecnych trendów, znanych utworów, efektów lub układów tanecznych. Nawet jeśli samo wideo, okaże się niezbyt oryginalne, to temat dla wielu osób może być interesujący i zachęcający do przejścia na profil twórcy, a następnie do e-sklepu.

Po trzecie: TikTok daje możliwość nawiązywania bezpośredniego kontaktu z obserwatorami.
Odbywa się to poprzez: polubienia, komentarze, udostępnianie filmów wewnątrz serwisu oraz w innych mediach społecznościowych. Dzięki temu masz okazję do budowania autentyczności marki razem z użytkownikami oraz do szerzenia świadomości wśród osób, które Cię jeszcze nie znają.  

 

Ogrom nagrań mnie przeraża. Czy użytkownicy mnie odnajdą?

W gruncie rzeczy na TikToku jest dużo mniej twórców niż odbiorców. W dodatku nowych oglądających ciągle przybywa. Bez większego trudu powinieneś więc zebrać spore zasięgi organiczne. Pomocne są też algorytmy aplikacji TikTok, które patrząc na zainteresowania użytkownika z czasem podpowiadają mu odpowiednie treści. Co ważniejsze – TikTok podpowiada użytkownikom wideo tematycznie, a nie chronologicznie, tak jak np. na Instagramie, gdzie posty żyją zaledwie parę godzin. Dzięki takiemu rozwiązaniu twoje tiktoki mogą zbierać wyświetlenia przez wiele tygodni po ich opublikowaniu.

 

Czy mogę zarobić na TikToku dzięki reklamie?

Oczywiście, że tak. Ruch organiczny jest najlepszą opcją, ale nie zawsze jest możliwy. TikTok pozwala uruchamiać kampanie w sposób zbliżony do tego na Facebooku czy Instagramie. W menedżerze TikTok Ads możemy wybrać spośród takich celów jak: zasięg, ruch, konwersje, wyświetlenia, instalacje aplikacji, generowanie leadów.

Po ustaleniu celu, tworzymy kreacje i zestawy reklam. Następnie ustawiamy targetowanie m.in. pod kątem demografii, zainteresowań lub zachowań. Na koniec określamy budżet i uruchamiamy kampanię.

 

Formaty reklam na TikToku

Aby zainteresować i pozyskać klientów, TikTok Ads daje nam możliwość wyboru spośród kilku dostępnych opcji:

  • TopView - jest pełnoekranowym wideo mogącym trwać od 5 do 60 sekund z automatycznie odtwarzanym dźwiękiem. Uruchamiana jest automatycznie po włączeniu aplikacji przez każdego użytkownika. W tym samym czasie może korzystać z niego tylko jedna marka. Reklama daje 100% widoczność w ciągu 24 godzin.
  • In-Feed Ads – najbardziej powszechny rodzaj reklamy. Wideo wyświetla się w zakładce „Dla Ciebie” i może trwać od 5 do 60 sekund (zalecany czas to 15-20 sekund). Format ten posiada przycisk CTA (wzywający do działania).
  • Brand Takeover‍ – reklama statyczna lub wideo, trwająca od 3 do 5 sekund, pojawiająca się użytkownikami po uruchomieniu aplikacji. Podobnie jak TopView daje 100% widoczności w ciągu jednego dnia i tylko jedna marka może korzystać z niej w tym samym czasie. To format pełnoekranowy, który umożliwia przekierowanie do Twojej strony po kliknięcie dowolne miejsce kreacji.
  • Branded Hashtag Challenge‍ –kampania 6-dniowa wyświetlana w kilku lokalizacjach: w zakładce „Odkryj” oraz „Dla Ciebie”. W tym formacie możesz wykorzystać swój markowy hashtag i poprzez „wyzwanie” zachęcić innych użytkowników do tworzenia własnych materiałów. Branded Hashtag Challenge to jedna z najbardziej kreatywnych i widowiskowych kampanii. Dzięki niej angażujesz społeczność TikToka i zyskujesz duży zasięg organiczny.
  • One Day Max- pełnoekranowe wideo z włączonym autoplayem i dźwiękiem pojawiające się w feedzie po około 5-7 filmikach. Może trwać od 5 do 60 sekund. Format ten zapewnia 100% widoczności w ciągu 24 godzin i tylko jedna marka może korzystać z niego w tym samym czasie.
  • Branded Effects – to dodatek do głównych wariantów, który pozwala zaprojektować własny niestandardowy filtr, naklejkę lub soczewkę, które użytkownicy przez 10 dni mogą wykorzystywać w swoich materiałach.

 

Pamiętaj, na TikToku może zaistnieć każdy

TikTok, ma swoją specyfikę. Ludzie szukają tu przede wszystkim szybkiej i przyjemnej rozrywki. Powinieneś więc iść w kierunku chwytliwej muzyki, zabawnych historyjek i aktualnych trendów. Nie musisz inwestować w drogi sprzęt do nagrywania, wystarczy Ci smartfon z dobrym aparatem. Pomocna może być też darmowa aplikacja do obróbki zdjęć i filmów. Najważniejsza nie jest jednak jakość nagrania, ale autentyczność, kreatywność i umiejętność wykorzystania panujących trendów. 

 

Tagi: Sprzedaż, Social media, Wizerunek

Poprzedni artykuł
Działania marketingowe dopasowane do potrzeb współczesnego konsumenta
Następny artykuł
Inwestujesz w SEO, a dalej czujesz się niewidzialny? Tak nie może być!
Inwestujesz w SEO, a dalej czujesz się niewidzialny? Tak nie może być!
Pozycjonowanie SEO
Czytaj więcej
Ta strona internetowa chroni twoją prywatność poprzez przestrzeganie EU General Data Protection Regulation (RODO). Nie wykorzystamy Twoich danych w żadnym celu, na który nie wyrażasz zgody. Prosimy o zgodę na korzystanie z anonimowych danych, aby poprawić jakość korzystania z naszej witryny. Pliki cookie są używane do personalizacji reklam.
Więcej informacji znajdziesz tu: Google Privacy & Terms