Strefa wiedzy

Autorski CMS czy strona na Wordpressie – wady i zalety obu rozwiązań

Autorski CMS czy strona na Wordpressie – wady i zalety obu rozwiązań

Strony internetowe

CMS to system zarządzania treścią, który pozwala właścicielowi danej witryny samodzielnie wprowadzać zmiany i aktualizować jej zawartość. Na rynku dostępne są bezpłatne systemy open source oraz skrypty autorskie zaprogramowane pod konkretnego klienta. Na które rozwiązanie warto się zdecydować?

Strona na WordPressie – wady i zalety

  • WordPress jest jednym z najpopularniejszych systemów CMS open source. Posiada on otwarty kod źródłowy dostępny dla każdego użytkownika Internetu, który można w dowolny sposób przerabiać. Poszczególne moduły projektowane są przez wielu różnych programistów w efekcie czego ich jakość wykonania różni się między sobą.

Zalety strony na WordPress:

  • Prosta obsługa
  • Duże możliwości techniczne
  • Szeroki wybór narzędzi i dodatków
  • Niższa cena w porównaniu do autorskiego CMS

Wady strony na WordPress:

  • Duża ilość funkcji i modułów obciąża stronę, która długo się ładuje
  • Słabe zabezpieczenia i podatność na ataki hakerskie
  • Słaba jakość motywów i wtyczek
  • Podczas aktualizacji możliwe jest wyłączenie funkcjonalności wtyczek, które nie zostały dopasowane do najnowszych zmian

Decydując się na stronę na WordPressie sugerujemy wykupienie comiesięcznego pakietu aktualizacyjnego. Taki pakiet zapewni regularne aktualizacje, przechowywanie witryny i jej zawartości w chmurze, a także lepsze zabezpieczenia.

Autorski CMS – wady i zalety

  • Autorski system CMS opracowuje konkretna firma na potrzeby własne i swoich klientów, co oznacza, że kod źródłowy tworzony jest od podstaw. Oprócz Klienta, nie jest on nikomu udostępniany i nie można w niego publicznie ingerować. Wszelkie funkcje są dokładnie dopasowane do indywidualnych potrzeb klienta.

Zalety strony z autorskim CMS:

  • Doskonale przemyślana struktura i funkcjonalności
  • Brak potrzeby aktualizacji oprogramowania
  • Dobre zabezpieczenia
  • Szybkie ładowanie się strony
  • Dostosowanie funkcjonalności do potrzeb Klienta
  • Unikatowy projekt graficzny witryny

Wady:

  • Wyższy koszt niż w przypadku strony WordPress
  • Ograniczone możliwości ingerencji w zaawansowany kod strony – wszelkie zmiany związane z przebudową modułów strony, zmianą struktury architektonicznej strony wprowadza programista.

Jeżeli zależy ci na uruchomieniu bloga lub  prostej strony typu wizytówka dobrym rozwiązaniem będzie wybór strony na WordPressie. Dla stron korporacyjnych i firmowych, dużych sklepów internetowych, unikatowego designu itp. warto jest zainwestować w autorski CMS. Starannie wykonany projekt graficzny, bezpieczeństwo witryny, a także dopasowanie funkcjonalności są warte swojej ceny. Dodatkowo w późniejszym etapie nie musisz martwić się o niezbędne aktualizacje czy szybkość ładowania się strony.

Tagi: Porady, Strona WWW, Sklep WWW, Wordpress

Poprzedni artykuł
Działania marketingowe dopasowane do potrzeb współczesnego konsumenta
Następny artykuł
Przewijanie bez końca. Jak nowa zmiana w Google może wpłynąć na pozycjonowanie?
Jaką agencję reklamową wybrać?
Kompleksowa strategia marketingowa
Czytaj więcej
Jak zostać zauważonym w Internecie?
Kompleksowa strategia marketingowa
Czytaj więcej
Co warto zrobić, by zwiększyć zasięg na Facebooku i Instagramie?
Media społecznościowe
Czytaj więcej
Ta strona internetowa chroni twoją prywatność poprzez przestrzeganie EU General Data Protection Regulation (RODO). Nie wykorzystamy Twoich danych w żadnym celu, na który nie wyrażasz zgody. Prosimy o zgodę na korzystanie z anonimowych danych, aby poprawić jakość korzystania z naszej witryny. Pliki cookie są używane do personalizacji reklam.
Więcej informacji znajdziesz tu: Google Privacy & Terms