W obecnych czasach sklepy internetowe cieszą się ogromną popularnością. Są wygodne i proste w obsłudze, a potrzebne rzeczy możemy kupić bez wychodzenia z domu. Wielu przedsiębiorców ze względu na pandemię podjęło decyzję o założeniu sklepu internetowego, aby zwiększyć lub uruchomić sprzedaż. Co zatem zrobić, aby nasz sklep dobrze sprzedawał?
Podstawową kwestią jest zaprojektowanie i wdrożenie sklepu internetowego. W teorii to może wydawać się proste, jednak istnieje wiele czynników wpływających na jakość sklepu. Jeśli chcemy mieć wysoką sprzedaż nasz sklep musi być funkcjonalny i atrakcyjny dla klienta.
O sukcesie sprzedaży świadczy nie tylko strona i przygotowane działania reklamowe. Nawet najlepszy marketer dysponujący dużym budżetem nie sprzeda produktu, na który nie ma zapotrzebowania na rynku. Przed rozpoczęciem działań warto więc przeanalizować, czy na dany produkt/usługi jest zapotrzebowanie. Pomoże w tym szczegółowe określenie grupy docelowej i przyzwyczajeń zakupowych potencjalnych klientów. Przed wprowadzeniem produktu do sprzedaży należy niekiedy dokonać zmian i dostosować ofertę do rynku lub całkowicie z niej zrezygnować. Inwestycja w produkt, na który nie ma zapotrzebowania naraża przedsiębiorcę się na zbędne koszty.
Pamiętajmy, aby dokładnie sprawdzić zapotrzebowanie rynku na oferowany produkt. Ważne jest, aby przeanalizować sklepy konkurencyjne oraz zastanowić się nad sezonowością lub przemijającym trendem. Ostatnią rzeczą, której potrzebuje startujący sklep internetowy jest inwestycja w produkt, który nie ma szans rynkowych.
Aby tego uniknąć warto przeprowadzić zarówno analizę rynku, jak i analizę SWOT, co pozwoli spojrzeć z dystansem na słabe i silne strony pozycji rynkowej, a także zagrożenia oraz szanse oferowanego produktu. Dzięki temu zauważymy nad czym warto jest popracować i o co zadbać, aby sklep przynosił zyski.
Działania SEO to droga do osiągnięcia wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Warto jest je rozpocząć równocześnie z uruchomieniem sklepu. Dlaczego? Pozycjonowanie to proces, na którego efekty trzeba poczekać kilka miesięcy, dlatego dobrze jest jak najszybciej zacząć pracę nad widocznością witryny.
Skuteczne działania pozycjonerskie pozwolą ci zyskać:
Reklamy Google Ads umożliwiają wyświetlanie banerów z ofertą na tysiącach stron internetowych. W fenomenalny sposób zwiększają zasięgi i budują świadomość marki, jednak nie od razu przełoży się to na wynik w postaci sprzedaży.
Nie można zatem zapomnieć o innych kanałach reklamowych, ponieważ większość konsumentów nawiązuje kontakt z marką co najmniej kilka razy, zanim zdecyduje się na zakup. Warto więc rozważyć inne działania, takie jak np. założenie sklepu na Facebooku.
Bardzo ważne jest dokładne określenie grupy docelowej, na podstawie której dopasujemy promocje produktu. Warto jest także przygotować kampanie testowe i sprawdzić, która z nich będzie przynosiła najlepsze efekty. Błędnie dobrana grupa odbiorców oddala szanse na sukces kampanii. Odpowiednie targetowanie daje duże szanse na pozytywny efekt w postaci sprzedaży.
Remarketing to ,,przypominanie się” osobom, które były już w sklepie internetowym. Polega on na wyświetlaniu reklam w różnych kreacjach w zależności od kategorii, lub czasu spędzonego na stronie przez użytkownika.
Bez wątpienia najskuteczniejszą metodą zatrzymania lub odzyskania klienta jest rabat. W końcu każdy zastanawia się czy przypadkiem nie znajdzie lepszej oferty w konkurencyjnym sklepie. Niespodziewany komunikat w postaci niewielkiego nawet rabatu może okazać się bardzo skutecznym sposobem na zachęcenie do konwersji niezdecydowanego użytkownika.
Jest to nic innego jak odtworzenie procesu kupowania jakiego doświadcza klient sklepie internetowym. Ścieżka klienta musi być przede wszystkim prosta i przemyślana. Należy skupić się na zoptymalizowaniu niedopracowanych aspektów. Cała droga klienta – od wejścia na stronę do sfinalizowania transakcji – musi być miłym doświadczeniem, bez trudności i nieprzyjemnych niespodzianek.
Skuteczna sprzedaż online wymaga zaangażowania, sumienności i czasu. Wymienione pojęcia są dla Ciebie czarną magią? Potrzebujesz kogoś kto poprowadzi skuteczną kampanię sprzedażową za Ciebie? Odezwij się do nas! Chętnie przeanalizujemy sytuację Twojego sklepu internetowego, zasugerujemy niezbędne zmiany i zajmiemy się wdrożeniem działań potrzebnych dla uzyskania zadowalającej sprzedaży!