Po znalezieniu firmy z interesującą ofertą, klienci często szukają na stronie numeru telefonu. Kontakt telefoniczny jest wygodny, pozwala uzyskać informacje natychmiastowo, a także wyrobić sobie opinie na temat danej firmy. Kontakt telefoniczny jest też oczywiście konwersją, którą powinniśmy mierzyć. Główną przeszkodą jest jednak odróżnienie, który użytkownik skontaktował się z firmą, a który zobaczył jedynie numer telefonu?
Zabieg, który wykorzystuje wiele firm to umieszczanie telefonu na prawie każdej podstronie swojego serwisu internetowego. Niestety sprawdzenie z której podstrony pochodzi połączenie może być problematyczne. Rozwiązaniem jest zastosowanie śledzenia konwersji z numeru telefonu. W ten sposób możemy się dowiedzieć, które z podstron generują najwięcej konwersji.
Jest to najskuteczniejszy sposób mierzenia konwersji z numeru telefonu. Po skonfigurowaniu kodu system automatycznie zmienia numery telefonów w witrynie po wejściu użytkownika z reklam Google Ads. Gdy użytkownik odwiedzi witrynę z innego źródła, zobaczy autentyczny numer telefonu. Wówczas większość numerów po zmianie wygląda następująco: 800-XXX-XXX, jednak Google systematycznie stara się zmieniać te numery, aby wyglądały bardziej lokalnie np. 22 XXX-XX-XX. Przekierowanie z numeru Google następuje odbywa się automatycznie, a sygnał jest identyczny jak przy zwykłym połączeniu.
Do mierzenia konwersji potrzebny będzie skonfigurowany Google Tag Manager. Ważne jest, aby po skonfigurowaniu ustawić w Google Analytics właściwy cel, a następnie przesłać go do Google Ads. To pozwoli na zliczenie konwersji z wyświetlonego numeru telefonu.