Proces automatyzacji reklam w Google postępuje, a jego efektem są m.in. kampanie inteligentne, które przynoszą coraz lepsze rezultaty. Ich cechą szczególną jest przede wszystkim samoczynna konfiguracja wielu procesów. Podczas, gdy inne typy reklam wymagają skrupulatnej optymalizacji, kampanie inteligentne w dużej mierze same się optymalizują, tak aby przynieść jak najlepszy wynik dla reklamodawcy.
Ostatnio mieliśmy okazję tworzyć kampanię inteligentną dla jednego z naszych klientów
z branży medycznej. Jak widać na poniższych liczbach, efekty są bardzo zadowalające.
W ciągu zaledwie miesiąca, kampania inteligentna spowodowała:
Celem kampanii inteligentnej może być np. zwiększenie liczby połączeń telefonicznych, wizyt w sklepie czy placówce albo podjęcie określonego działania na stronie. Reklamy mogą wyświetlać się w wyszukiwarce Google, Mapach Google, YouTube, Gmailu oraz innych witrynach partnerskich Google. Dzięki swojej intuicyjności kampania pozwala podnieść widoczność oferty w Google w odpowiednich momentach. Jakie są to momenty? Te, w których szansa konwersji jest największa. Gdy zebrane przez Google dane wskazują na najwyższe prawdopodobieństwo konwersji, stawki są najwyższe, a gdy z danych wynika, że szanse konwersji są małe – stawki również są niższe.
Przy tworzeniu kampanii inteligentnych podaje się grupy tematyczne słów kluczowych, związane z ofertą firmy. Na podstawie podanych grup, Google samodzielnie generuje frazy kluczowe, a następnie kieruje reklamę do osób wyszukujących określone produkty i usługi. Lista słów kluczowych jest z czasem sprawdzana i aktualizowana. Gdy użytkownik szuka wyrażeń związanych z daną firmą, reklamy mogą wyświetlać się nad wynikami wyszukiwania lub pod nimi.
Możemy reklamować dowolną liczbę usług czy grup produktów, tworząc wiele różnych kampanii inteligentnych z innymi budżetami. Do każdej z nich można podać odmienne grupy tematyczne słów kluczowych. Przykładowo właściciel sali weselnej może stworzyć ogólną kampanię “sala weselna” oraz dodatkową “komunie”. Każda może mieć inne ustawienia.
Chętnie pomożemy Ci dotrzeć do klientów za pomocą kampanii inteligentnych.
Napisz do nas:
E: biuro@jellinek.pl
Dowiedz się, jak rozwijać biznes w czasie pandemii: https://covid19.jellinek.pl/