Strefa wiedzy

Pozycjonowanie A.D 2017 – najlepsze techniki i metody

Pozycjonowanie SEO

Google nieustannie wprowadza zmiany w czynnikach rankingowych. Choć działania specjalistów z Mountain View potrafią być nieprzewidywalne, podstawowe założenia strategii Google pozostają niezmienne: firmie zależy przede wszystkim na satysfakcji internauty.

Mobile i UX

Zanim przejdziemy do opisu metod i technik, stosowanych obecnie w branży SEO, spójrzmy na to, co działo się w Google w zeszłym roku:

  • Luty 2016 – Google wdraża funkcję przyspieszonych stron mobilnych (AMP), nad którą pracuje od 2015 r.
  • Maj 2016 – Google dokonuje kolejnej aktualizacji czynników rankingowych, w efekcie czego strony nieposiadające wersji mobilnej jeszcze bardziej spadają w wynikach wyszukiwań mobilnych (Mobilegeddon 2).
  • Sierpnień 2016 – Google informuje, że od 10 stycznia 2017 strony mobilne, wyświetlające irytujące pop-upy będą karane
  • Listopad 2016 – Google rozpoczyna testy nowego algorytmu indeksującego, który w pierwszej kolejności ma sczytywać zawartość wersji mobilnej (Mobile First Indexing)

Nietrudno zauważyć, do czego zmierzają wszystkie te działania. Płynący z nich wniosek jest oczywisty: Twoja strona nie osiągnie wysokich pozycji w Google bez wersji mobilnej

W Google już dawno zauważono, że urządzenia mobilne będą nam stopniowo zastępować tradycyjne komputery. Z tego powodu wyszukiwarka z Mountain Dew od ponad dwóch lat premiuje strony, posiadające wersję mobilną i wywiera coraz silniejszą presjęna tych, którzy zwlekają z tą decyzją. Ta strategia ma związek z troską o wygodę użytkownika. Przeglądanie niemobilnej strony na ekranie smartfonie jest koszmarnie niewygodne: czcionka jest nieczytelna, obrazki porozrzucane po całym ekranie, a przyciski tak małe, że w żaden sposób nie zachęcają do interakcji. Gdy Google widzi taką stronę automatycznie stwierdza, że jej właściciel nie dba o potrzeby swoich klientów i zaniża jej pozycję. Ten fakt nie podlega dyskusji. Pozycjoner, który dostaje do wypozycjonowania niemobilną stronę ma po prostu związane ręce.

Wynika stąd, że o pozycjonowaniu powinno się myśleć już na etapie tworzenia strony. Musi być ona nie tylko mobilna, ale także jak najbardziej intuicyjna w użytkowaniu. Klient musi się na niej czuć, jak w dobrze urządzonym mieszkaniu. Jeśli w czasie przeglądania nie będzie napotykał na żadne przeszkody, chętnie zostanie dłużej. Nawet niewielki błąd może jednak sprawić, że zirytowany opuści stronę, przyczyniając się tym samym do wzrostu współczynnika odrzuceń.

Darmowe narzędzie od Google, które pozwoli Ci sprawdzić, czy twoja strona poprawnie wyświetla się na ekranach smartfonów.

Jeśli chcesz się dowiedzieć, na którym etapie użytkownicy napotykają na twojej stronie problem, skorzystaj z jednego z stworzonych w tym celu narzędzi. Programy, takie jak Inspectlet czy Analyzeo pozwalają na rejestrowanie zachowania internautów na stronie. Dzięki analizie może okazać się, że formularz kontaktowy jest zbyt skomplikowany albo że zbyt mała czcionka utrudnia skupienie się na lekturze tekstu. Powodów, dla których użytkownicy opuszczają Twoją stroną może być mnóstwo i w zdecydowanej większości wypadków nie sposób jest je zdiagnozować bez profesjonalnych narzędzi.

Content wciąż jest królem

Ciekawe i użyteczne treści wciąż działają na użytkowników Internetu jak magnes. Problem w tym, że w efekcie mody na content-marketing Internet został zalany niskiej jakości tekstami. Twoje treści nie mogą więc wyglądać tak:

„Pracownia architektoniczna „Wymarzony dom” to grono wykwalifikowanych specjalistów, którzy są w stanie sprostać nawet najtrudniejszym wyzwaniom. Dzięki nam twoje marzenie o przytulnym domu z ogródkiem wreszcie stanie się rzeczywistością. Nasze projekty domów Warszawa cieszą się niesłabnącym powodzeniem wśród firm i klientów indywidualnych.”

Google całkiem dobrze radzi już sobie z odmianą polskich słów. Nachalne upychanie fraz kluczowych w tekstach na stronie nie ma więc najmniejszego sensu. Podstawowym zadaniem fraz kluczowych jest pomoc w wyszukaniu odpowiedniej informacji. W tym celu należy dokładnie analizować frazy, prowadzące na stronę i wybierać spośród nich te najbardziej wartościowe. Powyższy tekst nie ma nic wspólnego z content marketingiem. Nie pomaga ani w pozycjonowaniu, ani w pozyskaniu sympatii użytkowników. Pamiętaj, że to ich potrzeby powinny być Twoim priorytetem.

Jakie zatem powinny być treści na twojej stronie? Profesjonalne, treściwe i w naturalny sposób nasycone frazami kluczowymi. Dobrze byłoby też, gdyby były równomiernie rozłożone na stronie i przyrastały systematycznie. W tym celu warto zainstalować na stronie moduł aktualności lub blog. Skup się na jakości, a nie ilości publikowanych tam artykułów. Użytkownicy internetu uodpornili się już na bylejakość.

Co influencerzy mają wspólnego z SEO?

Tworzenie zaplecz i publikowanie artykułów na portalach zewnętrznych to bardzo popularne i wciąż aktualne metody pozyskiwania przyjaznych linków. Ostatnio w branży można jednak zaobserwować nowy trend - to współpraca z influencerami.

Mianem influencera określana jest osoba, która gromadzi sporą społeczność wokół swoich kanałów społecznościowych, ale nie można jeszcze nazwać jej celebrytą ani osobą publiczną. Współpraca z influancerami opiera się najczęściej na wysyłaniu im produktów do testowania. Jeśli prezent spełni ich oczekiwania, dzielą się recenzją na blogu lub w swoich kanałach społecznościowych. Publikacji zwykle towarzyszy link. Tym sposobem wzmacniamy domenę bez narażania się na kary od Google i zyskujemy rozgłos wśród fanów influencera.

Zdjęcia oznaczone hashtagiem #zróbtoNAŁ, źródło: Instagram

Jeśli Twój produkt nie najlepiej sprawdza się w roli prezentu, możesz zastąpić go pomysłowym gadżetem. Właśnie na taką strategię postawiła Nałęczowianka. W ramach, trwającej obecnie akcji #zróbtoNAŁ, wybrani Influenserzy otrzymali do przetestowania kartonowe okulary Virtual Reality, które w połączeniu ze smarfonem zamieniają się w wehikuł czasu. Aby przenieść się do Nałęczowa z początku XIX w., wystarczy odtworzyć film na oficjalnym kanale YouTube Marki i włożyć okulary. W ten sposób Nałęczowianka promuje swoje 200 urodziny. Przyznacie, że to lepszy prezent niż butelka wody: intryguje i sprawia, że influencerzy mają ochotę się nim pochwalić swoim fanom.

Odpowiednio wysoki budżet

W związku z tym, że pozycjonowanie dotyka obecnie tak wielu działań, jakościowe SEO staje się coraz droższe. W tekście: Pozycjonowanie z szybkimi wynikami? Zapomnij! wspominaliśmy już, że SEO ciągnie za sobą wiele inwestycji. Trzeba budować zaplecza, opłacić domeny i serwery i tworzyć wysokiej jakości treści. Dystrybucja materiałów content marketingowych też ma swoją cenę. Koszt publikacji na dużych portalach ogólnoinformacyjnych może wynieść nawet 4000 zł. Do tego należy jeszcze doliczyć pracę zespołu SEOwców, grafików i copywriterów. Czy warto narażać się na takie koszty? Jeśli chcesz pozyskiwać klientów za pośrednictwem Internetu, nie masz innego wyjścia. Estetyczna, przyjazna użytkownikowi i wypozycjonowana strona WWW to podstawa wszystkich działań e-marketingowych.

Tagi: SEO, Pozycjonowanie, Content marketing, Strategia, Instagram

Jak stworzyć własną stronę internetową?

Strony internetowe

Jako że strony internetowe stanowią dziś najważniejszą wizytówkę każdej firmy, warto zaprojektować swoją stronę tak, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie i jak najlepiej dopasować jej funkcjonowanie do własnej oferty.

Czytaj więcej

Consent Mode 2.0 – nie zapomnij o wdrożeniu!

Aktualności

od marca 2024 Google wymaga wprowadzenia Consent Mode 2.0. To obowiązkowe rozwiązanie mające na celu dostosowanie praktyk zbierania danych wobec zaostrzających się regulacji dotyczących prywatności. Nowa wersja Consent Mode skupia się przede wszystkim na zapewnieniu użytkownikom większej kontroli nad wykorzystywaniem ich danych przez pliki cookie.

Czytaj więcej

Regulacje działań marketingowych dla branży beauty

Aktualności

Od stycznia 2023 roku branża medycyny estetycznej musi dostosowywać swoje strategie marketingowe do nowych regulacji dotyczących reklamy. Kluczowym aspektem tych przepisów jest wprowadzenie zakazu korzystania z określonych fraz kluczowych w kampaniach reklamowych. Dowiedz się, czego przede wszystkim dotyczą nowe zasady.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.