W Polsce powstaje coraz więcej sklepów internetowych. Większość przedsiębiorców zamyka swoje stacjonarne lokale i przenosi się do Internetu. Zaprojektowanie i wdrożenie sklepu to pierwszy i bardzo ważny krok. Jednak bez odpowiedniej strategii promocyjnej sklep po prostu nie będzie sprzedawał.
Załóżmy, że mamy przygotowane wszystko, co potrzebne do uruchomienia sprzedaży. Jednak mimo rozpoczęcia działań – obserwujemy brak zainteresowania, brak ruchu i w konsekwencji brak konwersji. Co wówczas robić? Podstawowe działania marketingowe, które proponujemy naszym Klientom to:
Skuteczne pozycjonowanie to podstawa. Działania SEO należy rozpocząć natychmiast po uruchomieniu sklepu. Zastanawiacie się dlaczego tak szybko? Ponieważ pozycjonowanie to proces długofalowy i pierwsze efekty zobaczymy dopiero po kilku miesiącach. Warto więc jak najszybciej zacząć pracę nad widocznością e-sklepu. Na pozycjonowanie składa się również optymalizacja sklepu oraz wprowadzenie niezbędnych poprawek, które mogą wpływać na konwersję.
Kolejnym kluczowym elementem są płatne kampanie, które dzielimy przede wszystkim na kampanie Google Ads oraz Facebook Ads (możliwe są również inne platformy promujące). Co wziąć uwagę przy planowaniu budżetu na promocję? W przypadku kampanii reklamowych działa efekt kuli śnieżnej – budowanie zasięgu i rozkręcenie sprzedaży zajmuje od kilku tygodni do kilku miesięcy. Optymalnie należy więc zaplanować działania na min. 3-6 miesięcy.
Aby sprawdzać skuteczność kampanii należy odkodować stronę www i na bieżąco optymalizować kampanie. W ramach współpracy z naszymi Klientami, stale prowadzimy analizę i pozostawiamy tylko te działania, które doprowadzają do konwersji (sprzedaży).
Przedstawione wyniki kampanii Google Ads i Facebook Ads dla jednego z naszych klientów pokazują, jak ogromny potencjał sprzedażowy mają działania reklamowe.
Coraz więcej osób podejmuje decyzje bezpośrednio po wyświetleniu reklamy. Jednak przeciętny konsument potrzebuje nawiązać kontakt z marką kilka, kilkanaście albo nawet kilkadziesiąt razy, aby ostatecznie podjąć decyzję zakupową. Dlatego tak ważne jest łączenie różnych platform reklamowych – np. Google Ads i Facebook Ads.
Komunikacja musi być przemyślana i dopasowana do grupy docelowej – tylko w ten sposób możemy przekonać klienta do zakupu.
Z naszego doświadczenia wynika, że kluczowe dla sprzedaży są takie elementy, jak:
Jeśli potrzebujesz skutecznej kampanii sprzedażowej, chętnie Ci pomożemy.
Przygotujemy skuteczny plan działań, przeanalizujemy ścieżkę klienta, zasugerujemy niezbędne zmiany. Będziemy na bieżąco optymalizować wszystkie działania reklamowe, aby zapewnić Ci jak najwyższą sprzedaż. Zapraszamy do kontaktu!