Napisz do nas
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Agencja Interaktywna JELLINEK

Kampania na Black Friday i Cyber Monday – to już ostatnia chwila na jej przygotowanie

Black Friday w USA to prawdziwe zakupowe szaleństwo. W Polsce listopadowe wyprzedaże nie wywołują aż tak wielkich emocji, co nie zmienia faktu, że z roku na rok cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Poza tym na czarnym piątku promocje się nie kończą. W poniedziałek (Cyber Monday) największe rabaty oferują sklepy internetowe, a wtorek to dzień darmowej dostawy. Dowiedz się jak wykorzystać wszystkie te wydarzenia do pozyskania nowych klientów.

 

Dlaczego warto brać udział w Black Friday i Cyber Monday?  

Wiele osób z niecierpliwością wyczekuje listopadowych obniżek z okazji Black Friday (24.11) i Cyber Monday (27.11). Szacuje się, że ok. 6-9 milionów polskich internautów, czyli 25-35% osób, które na co dzień korzystają z Internetu, przeczesuje wówczas sklepy internetowe w poszukiwaniu atrakcyjnych promocji (dane z portalu Picodi.com). Teoretycznie chodzi o to, żeby zaoszczędzić, w praktyce okazuje się jednak, że jesteśmy w tych dniach wyjątkowo rozrzutni (w zeszłym roku amerykanie wydali podczas Cyber Monday 12,5 mld dolarów!).

Ogarniętych zakupowym szałem klientów nietrudno przekonać do wydania jeszcze kilku złotych, zwłaszcza wtedy, jeśli zaoferuje im się atrakcyjną promocję. Nawet największa obniżka cen nie zwiększy jednak sprzedaży, jeśli klienci się o niej nie dowiedzą. Oto co możesz zrobić, aby do sklepu trafiło jak najwięcej klientów:

 

Wyślij klientom mailing informujący o promocji  

Koniecznie poinformuj swoich klientów o promocji, jaką planujesz zorganizować.  Ustawiając newsletter, musisz jednak pamiętać o tym, że skrzynki mailowe Twoich klientów najprawdopodobniej zapełnią się mailami, informującymi o promocjach. Twoja wiadomość musi się zatem czymś wyróżniać. Klienta powinien intrygować już jej tytuł. Pokaż w nim, czym wyróżnia się Twoja promocja (ubiegłoroczna kampania J.Crew: Największa, najlepsza, najcudowniejsza promocja w historii, zaczyna się teraz – ang. The biggest, best, most amazing, OMG, beyond anything, ever, sale event. Starts now) albo całkowicie złam przyjętą konwencję (ubiegłoroczna kampania Everlane: To nie jest wyprzedaż – ang. This Is Not a Sale).

Drugi z przytoczonych przykładów warto rozwinąć. Pod przekornym tytułem krył się uprzejmy mail, w którym marka Everlane informowała, że odcina się od piątkowego zakupowego szaleństwa. Zamiast promocji w treści znalazła się deklaracja, że wszystkie pieniądze, jakie firma zarobi podczas Black Friday zostaną przeznaczone na budowę terenu rekreacyjnego dla pracowników fabryki jedwabiu i guzików w Chinach. Tym sposobem firma połączyła kampanię na Black Friday z działaniami na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu.

 

Uruchom kampanię Google AdWords

Wyszukiwarka Google to miejsce, gdzie w czarny piątek wielu klientów rozpocznie poszukiwania interesujących promocji. Z pewnością warto ustawić więc kampanię na frazy z hasłem „Black Friday” i słowami powiązanymi z branżą w jakiej działasz np. „Black Friday sukienki”. Podobnie jak w przypadku kampanii e- mail marketingowej, musisz spodziewać się sporej konkurencji. Aby się wyróżnić, wesprzyj swoją kampanię rozszerzeniami, takimi jak linki do podstron czy opinie.


=> O rozszerzeniach opinii w Google AdWords przeczytasz więcej w artykule: „Gwiazdki - w 2017 r. przyznaje je nie tylko przewodnik Micheline.

W tytule koniecznie uwzględnij też wysokość rabatu i czas promocji. Gdy klient zobaczy, że promocja trwa jeszcze tylko przez najbliższe trzy godziny, chętniej kliknie w link. Pamiętaj również o tym, że kampania musi być mobilna! Amerykańscy specjaliści (The Mobify® Platform) szacują, że tegoroczny czarny piątek będzie momentem przełomowym -  smartfony pierwszy raz w historii wygenerują większe zyski niż urządzenia stacjonarne, a przychody ze sprzedaży mobilnej wzrosną o 67% w porównaniu z czwartym kwartałem 2017 r.[1]

Aktywnie działaj w social media

Facebook i Instagram to doskonałe narzędzia do tego, by poinformować Twoich obecnych i potencjalnych klientów o promocji na Black Friday i Cyber Monday.  O przygotowaniach do akcji warto zacząć pisać już kilka dni wcześniej. To wzbudzi wśród klientów ciekawość i zwiększy prawdopodobieństwo tego, że w Black Friday odwiedzą właśnie Twoją stronę. Ustawiając kampanię lub publikując post na Instagramie, koniecznie uwzględnij w treści hashtagi, takie jak #blackfriday, #blackfriday2017 albo #cybermonday2017. Łowcy okazji mogą szukać promocji właśnie w ten sposób. Nie obędziesz się też bez wyróżniającej się kreacji graficznej. Większość banerów na Black Friday jest w kolorze czarnym, ale pamiętaj, że nie jest to reguła. Kolor może skutecznie Cię wyróżnić.

Jeśli oprócz sklepu online posiadasz także sklep stacjonarny, pokaż co się w nim dzieje. Filmuj kolejki i ludzi kręcących się po sklepie, a następnie publikuj nagrania na Facebooku lub Instagram Stories. To przyciągnie do Ciebie jeszcze więcej klientów.

 

Przygotuj przewodnik prezentowy

Black Friday i Cyber Monday to dla wielu osób pretekst do tego, by rozpocząć poszukiwania prezentów świątecznych.  Wykorzystaj to i przygotuj kampanię, która będzie podpowiadać gotowe rozwiązania. Może to być mailing albo karuzelowa kampania na Facebooku, gdzie znajdą się propozycje prezentów dla chłopaka, rodziców, dziadków, dzieci. To kolejny argument za tym, aby zrobić u ciebie zakupy.

Potrzebujesz fachowej pomocy w opracowaniu kampanii na Black Friday i Cyber Monday? Skontaktuj się z nami! Czasu na jej przygotowanie jest coraz mniej!


[1] Źródło danych: https://www.retailtouchpoints.com/resources/type/infographics/black-friday-2017-forecast-mobile-will-overtake-desktop-in-retail-revenue 
[2] Źródło zdjęcia: https://www.shopify.com/blog/56776517-8-awesome-black-friday-email-campaigns-you-can-steal-this-holiday-season