Napisz do nas
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Agencja Interaktywna JELLINEK

Jak przyciągnąć uwagę klientów z pomocą tegorocznych trendów w web designie?

Odejście od minimalizmu

Przez wiele lat obserwowaliśmy w designie modę na minimalizm. Charakteryzował się on łączeniem niewielkiej liczby kolorów i elementów. Strony, które stworzyliśmy do tej pory dla naszych klientów zapisały się w tym trendzie. Jednak w tym roku prym wiodą wyraziste połączenia kolorów, duże fonty w wersji bold i geometryczne kształty. Oczywiście nie wszystkim musi się to podobać. Komu jednak polecimy taką formę designu? Na pewno firmom, które wchodzą dopiero na rynek i nie mają określonej identyfikacji wizualnej. Wybór kolorów, które wyróżnią takie marki jest znaczący. Soczysta czerwień, fiolet, słoneczna żółć czy pomarańcz, skutecznie przyciągają uwagę klienta. Ich połączenie to już w ogóle mieszanka wybuchowa. Dlaczego? Wystarczy zorientować się jakich kolorów używa konkurencja. W większości przypadków będą to czerń, szarość i biel. To bezpieczne wyjście, ale nie pasuje do każdej firmy.


Packwire to firma, która oferuje personalizację pudełek do wysyłki. Ich identyfikacja wizualna opiera się na trzech kolorach: niebieskim, pomarańczowym i białym. Połączenie dwóch pierwszych jest dość nietypowe. Po wejściu na stronę Packwire w oczy rzuca się od razu oferta. Nie są to jednak typowe packshoty z opisami. Pudełka zostały przedstawione w postaci grafiki wektorowej. Scrollując stronę zauważamy pojawiające się nagle animacje. Całość jest utrzymana w trójkolorowym, wspomnianym wcześniej zestawie odcieni. Warto tutaj zwrócić też uwagę na wpisujący się w tegoroczne trendy, duży, przyciągający uwagę font.

 

Tak wygląda strona główna serwisu packwire.om

 

Więcej animacji i video

Żyjemy szybko i intensywnie. Żeby przekaz reklamowy przyciągał naszą uwagę, nadawca musi się bardzo napracować. Im krótszy i ciekawszy jest jego komunikat, tym lepiej. Reklamodawcy, chcąc dotrzeć do klienta wykorzystują w tym celu różne sztuczki. Przykład: większość z nas pomija reklamy na YouTube przyciskiem SKIP AD. Jesteśmy jednak zmuszeni obejrzeć 6 sekundowy filmik przed głównym video. To właśnie zmusiło niektórych nadawców do maksymalnego skrócenia swoich reklam i zmieszczenia się w tym czasie.

Strony internetowe też nabierają dynamiki, bo dzięki temu przestają być nudne. Historia firmy nie może już być za długa. Na jej zwięzłe przedstawienie pozwalają właśnie takie formy jak animacja i video. Klient chętniej obejrzy 30-60 sekundowy film, niż przeczyta stronę tekstu. W ten sposób marki dostosowują się ze swoim przekazem do naszego stylu życia – szybkiego i nieuważnego.

Coraz więcej firm decyduje się na to, żeby na stronie startowej pojawiło się oryginalne video. Ciągle jest to jednak zabieg niezbyt popularny. Czemu nie wykorzystać tej luki i nie przyciągnąć uwagi klienta, fajną animacją lub filmem? Sprawdźcie jak robi to Montain Dew. Nie dość, że wykorzystuje obecność znanych osób (m.in. Morgan Freeman, Peter Dinklage), to odnosi nas jednocześnie to reklamy na Youtube (2 231 463 wyświetleń). Tam promuje nowy produkt i wywołuje burzę komentarzy.

 

Ilustracje wyróżniają markę

Oryginalny charakter ilustracji polega na tym, że często są one związane z firmą. Powinny być przedłużeniem nazwy lub motta marki. Ilustracje kojarzą się ze swobodnym stylem i z humorem. Są mniej oficjalne niż grafiki ze stocka. W tym roku ilustracje wiodą prym w trendach graficznych. Jeśli wykorzystujemy je jako część strony internetowej – zwróćmy uwagę na kilka elementów.

 

Tak wygląda strona główna serwisu lightsouthawaii.com

 

Ciekawym pomysłem na wyróżnienie się wśród konkurencji jest strona Lights Out Hawaii. Domena należy do hawajskiego producenta alternatywnych źródeł zasilania. Znajdziemy tam historię, która opowiada o minusach stałego zasilania elektrycznego. Biorąc pod uwagę to, że Hawaje leżą w obszarze huraganów, może to zdarzać się dość często. Producent prezentuje zalety produktu, jego działanie i zaprasza do kontaktu. Prezentacja jest dość krótka, nie zawiera dużo tekstu, przyciąga za to uwagę ciekawymi ilustracjami.

Dowodem na to, że CV nie musi być nudne jest strona Wearemoving. Prezentuje doświadczenie dwóch osób, które szukają pracy w związku z przeprowadzką z Francji do Australii. Zamiast nudnego punktowania, CV jest wypełnione ciekawymi ilustracjami. Czy ten sposób na szukanie pracy okazał się skuteczny? Możemy sprawdzić na LinkedIn, klikając w widgety na końcu historii.


Asymetria skupia wzrok

W tym roku ten trend będzie ciągle żywy. Dlaczego warto się nim zainteresować? To kolejny sposób na przyciągnięcie uwagi klientów ciekawym layoutem. Wzrok podąża za treścią na stronie. Z góry na dół, jeśli jest to typowy one page. Poprzecinana i niechlujna typografia sprawia, że wzrok kierujemy jeszcze w lewo i w prawo. Skoro masz wymagających klientów, którzy lubią być zaskakiwani, czemu nie pomyślisz o takiej typografii? Warto zwrócić uwagę na to, że dowolne rozłożenie treści na stronie nie jest możliwe w standardowych, gotowych szablonach. Takie działania wymagają pracy od podstaw i przemyślanego projektu. Jeśli jednak masz klientów, których nie zadowoli przeciętność – taka inwestycja na pewno się zwróci.

Trendy w web designie zmieniają się co roku, więc nie sposób wprowadzać wszystkich zmian na bieżąco. Najlepiej wybrać te, które dobrze oddają ducha firmy. Warto też przemyśleć czy zmiany są nam potrzebne akurat w tym momencie. Podążanie za trendami pokaże firmę w dobrym świetle, ale wypracowany wizerunek warto utrzymać.