SEARCH ENGINE OPTIMIZATION (SEO)- DLACZEGO TWOJA STRONA WWW POTRZEBUJE POZYCJONOWANIA
Prowadzisz stronę internetową i zastanawiasz się dlaczego nie znajdujesz się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania google? Próbowałeś prowadzić działania SEO samodzielnie? A może dopiero planujesz zacząć pozycjonowanie? Niezależnie od tego, jak się tutaj znalazłeś - jesteś w idealnym miejscu. My doskonale wiemy, jak robić dobre SEO i chętnie podzielimy się naszą wiedzą.
Co wpływa na pozycję Twojej strony internetowej w wyszukiwarkach? Mnóstwo czynników! Zaczynając od tych związanych z samą architekturą strony, jej strukturą i przyjaznością, poprzez przejrzysty dla robotów google system linkowania, aż po treści znajdujące się na stronie www i te, które do niej prowadzą z zewnątrz. Nasi eksperci towarzyszą klientom na każdym etapie pozycjonowania stron www.
Potrzebujesz na początek solidnego planu działań, dlatego, jeszcze przed współpracą, wykonamy dla Ciebie wstępny audyt SEO, a nasz specjalista pozycjonowania stron WWW przeprowadzi pogłębiony wywiad, który pozwoli nam poznać Twoje potrzeby! Chcesz wiedzieć co będziemy robić dalej i zrozumieć więcej? Możesz do nas zadzwonić albo zacząć od przeczytania naszej pigułki wiedzy, dzięki której dowiesz się co składa się na pozycjonowanie i dlaczego każda strona potrzebuje działań SEO.
JAK DZIAŁAMY? PNIJ SIĘ W GÓRĘ Z NASZYMI EKSPERTAMI!
Skorzystaj z profesjonalnych i kompleksowych usług SEO w agencji Jellinek!
Co zyskasz na współpracy z naszymi specjalistami?
- Twoja strona w wyszukiwarkach będzie przyciągać wzrok!
- Twój biznes zarobi jeszcze więcej! Zwiększysz konwersję i sprzedaż!
- Zbudujesz zaufanie i wiarygodność swojej marki!
- Pomnożysz wartość witryny!
- Zaoferujesz klientowi coś więcej - nie tylko produkt, ale też doświadczenie!
- Twoje SEO będzie zawsze na czasie i w punkt! Z nami nie musisz się obawiać, że algorytmy google o Tobie zapomną!
- Profesjonalne raporty pozwolą Ci obserwować postępy!
Stworzymy dla Ciebie najlepszą, indywidualnie dobraną, kompleksową strategię SEO!
- Dostosujemy działania do zmieniających się potrzeb - elastyczność leży w kodzie DNA naszej agencji!
SEO - CO TO JEST?
SEO (search engine optimization) to, najprościej mówiąc, szereg działań mających na celu zwiększenie widoczności Twojej strony w wyszukiwarkach.
Dlaczego SEO jest tak ważne?
Bo wszyscy wszystko "googlują": szukają produktów, usług, informacji i oczekują trafnych sugestii, a Google robi wszystko, by móc im je zaoferować. Czyli pozycjonowanie najbardziej wartościowych stron, które będą odpowiadały na zapytania użytkowników, jest w interesie zarówno konsumenta, jak i wyszukiwarki. W Twoim interesie jest, by strona była skonstruowana w taki sposób, by prosto odpowiadać na te zapytania.
Czym jest odpowiednie dopasowanie?
Innymi słowy, gdy klient wpisze w Google: ile kosztuje pozycjonowanie SEO, to chciałby przeczytać, na jakie kwoty powinien się przygotować, czy konieczna jest wycena indywidualna, z jakich pakietów może skorzystać. A gdy wpisze: Co to jest SEO - Google na samej górze zaproponuje mu krótką definicje, która dodatkowo zwiększy widoczność.
Nie tylko słowa kluczowe
W pewnym momencie dość mocno zakorzeniło się w świadomości społecznej przekonanie, że SEO = frazy kluczowe. Prawdziwi eksperci, śledzący na bieżąco zmiany w algorytmie google, doskonale zdawali sobie sprawę, że nie da się być dalej od prawdy, jednak wówczas pojawiło się wielu "specjalistów" zasypujących strony słowami kluczowymi, bez wdrażania dodatkowych procesów, bez myślenia o wartości, jaką treść za sobą niesie. Do dziś możemy spotkać wiele stron, które cierpią na ten przerost formy (a raczej słów kluczowych) nad treścią.
Same słowa kluczowe nie wystarczą, podobnie jak nie wystarczą już same wartościowe treści. Strona musi zostać zaindeksowana. Roboty Google muszą mieć możliwość prostego jej odczytania, dotarcia do podstron, które mają dla nas, z punktu widzenia sprzedażowego, największe znaczenie. Liczy się bezpieczeństwo strony www, czas ładowania treści, responsywność, dostosowanie do przeglądarek mobilnych, linkowanie wewnętrzne oraz zewnętrzne, zachęcanie klienta do działania, budowanie sieci skojarzeniowych, przyjaznego interfejsu, korzystnego user experiencie.
To tylko niektóre czynniki, które składają się na pozycjonowanie. My przeprowadzamy audyt seo i, bazując na aktualnej wiedzy i wieloletnim doświadczeniu, wzmacniamy to, co w największym stopniu przełoży się na lepsze miejsce Twojej strony w wyszukiwarce google.
SEO VS SEM
Niektórzy zadają nam pytanie: Co wybrać, SEO czy SEM? Co będzie bardziej korzystne dla mojego biznesu? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Ta najbardziej prawidłowa brzmi: połączmy działania SEO i SEM, wykorzystując ich największe atuty. Jeśli jednak chcemy zdecydować, w którym kierunku pójść, musimy wziąć pod uwagę kilka czynników.
Musimy pamiętać, że SEO to strategia długofalowa. Przez to, że składa się z tak wielu, pozornie drobnych elementów, wymaga czasu, by zbudować małe imperium składające się ze struktury, linków, treści, które wyniesie naszą stronę na samą górę wyników wyszukiwania. Natomiast efekty profesjonalnie wdrożonej strategii SEO będą widoczne dłużej. Dodatkowo są to wyniki bardzo wiarygodne dla odbiorcy. Strona, która pojawia się wysoko w szanowanych wyszukiwarkach, automatycznie zostaje uznana za bardziej zaufaną, bezpieczną, renomowaną. Wartościowe treści nie znikną ze strony, więc nawet gdy przestaniemy korzystać z usług agencji SEO, to, co zostało zbudowane, ciągle oddziałuje na algorytm i jest czytelne dla robotów google.
Kampanie SEM przynoszą szybką korzyść. Dobrze zaprojektowana reklama google sprawi, że strona wyświetli się na górze wyników wyszukiwania. Dodatkowo kampanie sem pozytywnie wpływają na zwiększenie liczby zakupów. Warto pamiętać też, że linki sponsorowane wyświetlają się tylko użytkownikom, których zdefiniujemy jako naszą grupę docelową, z kolei SEO pozwala na wzmocnienie naszej widoczności na cały szereg fraz, a wyniki tych działań widoczne są dla wszystkich wyszukujących określone słowa kluczowe.
Skuteczne kampanie seo sprawiają więc, że znacznie zwiększamy ruch organiczny na stronie. Dane dowodzą, że klienci wolą klikać w organiczne wyniki wyszukiwania i robią to znacznie częściej w porównaniu do kliknięć w reklamy. Zwiększenie ruchu organicznego to znak, że nasze pozycjonowanie działa, a tym samym zwiększa się reputacja strony.
SŁOWA KLUCZOWE
Czym są słowa kluczowe?
Słowa kluczowe to po prostu zapytania, które Twoi potencjalni klienci wpisują w google. Są to określone frazy lub konkretne pytania, które mają kierować odbiorców na stronę internetową, a nawet określoną podstronę, a następnie zachęcić do interakcji lub zakupu.
Dobre frazy kluczowe to podstawa pozycjonowania. Ich umiejętne wykorzystanie służy SEO. Powinniśmy zadbać o to, by pojawiały się w różnych miejscach, nie tylko w treści strony internetowej.
Słowa kluczowe w metadanych.
Można rozważyć umiejscowienie słów kluczowych w metadanych, ponieważ meta keywords wskazują wyszukiwarkom internetowym, takim jak wyszukiwarka google, najważniejsze elementy na naszej stronie. Choć obecnie nie są one uwzględniane, gdy mowa o czynnikach rankingowych Google, a więc nie wpływają na pozycjonowanie bezpośrednio, to niektóre wyszukiwarki ciągle biorą je pod uwagę. Meta title i meta description mają jednak za zadanie zachęcić użytkowników do kliknięcia w nasz link.
Obecnie bardzo ważne jest linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, a odpowiednie frazy kluczowe warto uwzględnić w pozycjonowaniu. Jeśli w skuteczny i zorganizowany sposób zadbamy o połączenie tych elementów, możemy zbudować sieć, która będzie wzmacniać naszą pozycję w algorytmie google.
Jeszcze innym miejscem, w którym warto zaimplementować słowa kluczowe, są anchory, czyli treści zakotwiczone w kodzie strony. Odpowiada on za łączenie dwóch lokalizacji w internecie. Zwykle jest widoczny dzięki innemu kolorowi lub podkreśleniu. To rodzaj internetowego drogowskazu, który informuje zarówno użytkownika o tym, co go czeka po kliknięciu w link. Przekazuje również informacje robotom google, a każda taka informacja wpływa na pozycjonowanie. Przy stosowaniu tej praktyki należy pamiętać, że obecnie wielokrotne powtórzenie na jednej podstronie nie jest pozytywnie oceniane przez aktualny algorytm google. Należy wykorzystywać anchory różnego typu.
Słowa kluczowe powinny znaleźć się również w opisach alternatywnych. To nie tylko rozwiązanie, które pomaga osobom niedowidzącym. Jest ono też częścią pozycjonowania. Ułatwia robotom google poznanie i zrozumienie obrazu, ale też mogą być traktowane, jako kotwica. Warto zadbać o to, by brzmiały naturalnie i bazowały na kluczowej frazie.
CO TO JEST LINK BUILDING?
Najprościej mówiąc link building to budowanie sieci linków przychodzących, prowadzących do naszej strony internetowej (backlinks). W ten sposób budujemy sieć powiązań, ale też zwiększamy wiarygodność naszej strony.
LINKI A POZYCJA W GOOGLE
Dzięki skutecznej strategii pozyskiwania linków zewnętrznych poprawiamy swoją widoczność w wyszukiwarkach i budujemy autorytet domeny. Przekłada się to na zwiększenie ruchu referencyjnego i lepsze indeksowanie.
Musimy przy tym pamiętać, że najlepszy rezultat przynoszą nam linki z innych stron, które Google uważa za wartościowe. Link dofollow przenosi część wartości strony w miejsce, do którego prowadzi, w przeciwieństwie do no follow i to na tych pierwszych zależy nam w procesie pozycjonowania.
Skuteczny link building pozwala nam wzmacniać wartościowe treści, które już same w sobie interesują użytkowników i są dobrze postrzegane przez algorytm google. W tym wypadku nie zależy nam tylko na ilości, ale głównie na jakości odnośników.
ARTYKUŁY SPONSOROWANE
Choć warto zabiegać o darmowe linki, które wzmocnią wiarygodność naszej strony, to nie zawsze uzyskanie ich jest możliwe. Wtedy wart zdecydować się na artykuły sponsorowane, który, podobnie jak linkowanie organiczne, pozwoli nam na zbudowanie zaufania do strony, poprawę wizerunku, a co za tym idzie - zwiększenie ruchu i sprzedaży.
Jaki powinien być dobry artykuł sponsorowany?
Artykuł sponsorowany, który korzystnie wpłynie na naszą pozycję w wyszukiwarkach i da nam przewagę nad konkurencją musi być konkretny, odpowiadający na zapytanie użytkownika, poprawny językowo i stylistycznie, dostosowany do odbiorcy docelowego, czytelny i przejrzysty.
Zwłaszcza w dobie tekstów tworzonych przez sztuczną inteligencję (AI), warto postawić na oryginalne treści i jakość. Algorytmy Google uczą nas od lat, że nie ma dróg na skróty. Zwłaszcza w profesjonalnym SEO.
Dlaczego warto wykorzystywać artykuły sponsorowane w SEO?
Artykuły sponsorowane należą do kategorii off-site seo, czyli działań, które podejmujemy poza stroną internetową, ale docelowo mają one wpływ na jej pozycję.
Artykuł sponsorowany to dla Google rekomendacja, jednak poza ich ilością, ważna jest przede wszystkim jakość.
Dbamy o to, by w tekście artykułu sponsorowanego znalazł się link do naszej strony www. Można go zakotwiczyć w grafice lub treści. Warto pamiętać, żeby odnośniki pochodziły ze stron zaufanych i powiązanych tematycznie z naszą działalnością.
META TITLE I META DESCRIPTION
Meta tagi są widoczne dla wyszukiwarek, a z perspektywy użytkownika ukrywają się w kodzie html i opisują zawartość strony. O czym warto pamiętać, gdy tworzymy meta title i meta description, jeśli zależy nam na optymalnym pozycjonowaniu strony www?
Po pierwsze należy sprawdzić słowa kluczowe i użyć odpowiednich sformułowań. Kluczowe dla nas frazy najlepiej umiescić już na początku tytułu, by mieć pewność, że będą one uwzględnione w wynikach wyszukiwania. Niech ta fraza dobrze odzwierciedla zawartość strony, do której kieruje. W wielu wypadkach możliwe jest wbudowanie w meta title call tu action (CTA), które zwiększy szanse na to, że użytkownik kliknie w proponowany mu przez wyszukiwarkę link. W niektórych wypadkach w meta title można wykorzystać emotikony.
Podobnie jest przy opracowywaniu skutecznego meta description. Jest ono uszczegółowieniem naszego tytułu. To z niego użytkownik (oraz algorytm) będą czerpały wiedzę o zawartości naszej strony. Tu również staramy się wykorzystywać frazy kluczowe i język korzyści.
Choć słowa kluczowe są podstawą dobrego pozycjonowania w algorytmie google, to wcale nie znaczy, że im więcej, tym lepiej. Tworząc meta tagi weź pod uwagę przede wszystkim potrzeby Twojej grupy docelowej.
Zamiast automatycznego opisu strony, wybranego przez google, oferujemy Ci przemyślaną strategię, która sprawi, że potencjalni klienci chętnie wejdą na Twoją stronę www i zostaną na niej na dłużej.
CO TO JEST CTA?
CTA to po prostu call to action, czyli, jeśli tłumaczyć dosłownie, wezwanie do działania. Co to oznacza, gdy mówimy o SEO i pozycjonowaniu?
Zachęta do działania musi być przede wszystkim czytelna dla użytkownika. Chcemy, żeby osoba, która zobaczy CTA wiedziała, co ma zrobić, by uzyskać określoną korzyść. Możemy zaoferować darmowy poradnik, wycenę, wstępny audyt, poinformować o zniżce. By wywrzeć pożądany efekt powinniśmy zastosować w naszych komunikatach czasowniki dynamiczne, które wzbudzają większą potrzebę działania. Dodatkowo świetnie sprawdzają się słowa wprowadzające presję czasu. Doskonale działają komunikaty o ograniczonej liczbie i dniach, w których można uzyskać daną korzyść.
Call to action powinno przykuwać uwagę i przyciągać wzrok. Stosując je liczymy na automatyczne reakcje. Dzięki temu możemy znacznie zwiększyć odsetek reakcji, których oczekujemy, co przełoży się przykładowo na zwiększenie sprzedaży.
Choć może się to wydawać prostym przepisem na samodzielne włączenie do strategii pozycjonowania, to jednak nie istnieje uniwersalna metoda i doskonała recepta na stworzenie idealnego call to action. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu nasi eksperci są w stanie dostosować CTA do specyfiki Twojego biznesu i skutecznie dotrzeć do Twojego klienta. Dobre CTA powinno zawierać słowa mocy (SEO POWER WORDS).
DŁUGI OGON (LONG TAIL) SEO
Long tail SEO lub też SEO długiego ogona, polega na wykorzystywaniu rozbudowanych fraz kluczowych, na które składa się 3 i więcej słów. Rozplanowując usługi pozycjonowania trzeba wziąć pod uwagę, że choć tak długie sformułowania wpisywane są rzadziej niż krótkie, generyczne frazy, to mają znacznie lepsze przełożenie na konwersję.
Rozpoczynając pozycjonowanie stron internetowych bierzemy pod uwagę wszystkie możliwe pytania, które mogą doprowadzić potencjalnego klienta na Twoją stronę www. Długie frazy są bardzo specyficzne i konkretne, więc jeśli Twoja podstrona dokładnie odpowiada na tak postawione zapytanie, istnieje duża szansa, że odbiorca zostanie na stronie dłużej, a tym samym zwiększy jej wiarygodność dla robotów google.
Dodatkowo frazy ogólne są bardzo szerokie i cechują się wysoką konkurencyjnością. Początkujące strony, bądź biznesy dopiero wdrażające SEO, mogą bardzo długo nie zauważyć rezultatów takiego pozycjonowania, zwłaszcza w obszarach, w których działa wiele innych firm.
Frazy o długim ogonie przyciągają więc na naszą stronę wartościowy ruch, pozwalają ominąć konkurencję i zwiększyć współczynnik konwersji. Dzięki temu firma może o wiele szybciej zobaczyć efekty działań SEO.
ANALIZA SERP
Czym jest analiza SERP? To Search Engine Results Page, czyli analiza wyników wyszukiwania. Dlaczego przeprowadzamy analizę SERP, gdy przygotowujemy profesjonalną strategię SEO? Ponieważ taka analiza pozwala nam zrozumieć działania konkurencji.
Zarządzanie strategią SEO umożliwia nam oszacowanie, jakich słów kluczowych użyć, w których przestrzeniach możemy podjąć najbardziej efektywne działania, by już na początku współpracy z określoną firmą znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania i spełnić jak najwięcej kryteriów google. Analiza SERP umożliwia nam ocenić, jakiej jakości linki wykorzystuje konkurencja i jaka ilość linków będzie wystarczająca.
Przeprowadzamy profesjonalną i dogłębną analizę SERP wykorzystując najnowsze narzędzia seo. Działamy komplementarnie, a nasi doświadczeni eksperci są w stanie weryfikować wyniki i wyodrębnić najważniejsze elementy, które będą kluczem do sukcesu.
BLACK HAT I WHITE HAT SEO
Zagłębiając się w temat SEO możecie trafić również na pojęcia White hat SEO i Black hat SEO. Co to tak właściwie znaczy?
Działania, które zaliczymy do White hat SEO to optymalizacja techniczna strony, zgodnie ze standardami, jakie proponują wyszukiwarki. Co to oznacza? Działamy etycznie, zgodnie z wszelkimi regułami, które funkcjonują w cyberprzestrzeni. Planujemy logiczną strukturę strony, czytelną dla robotów google, dbamy o to, by wszystkie podstawowe zasady seo i pozycjonowania były zastosowane i służyły naszej stronie, tworzymy wartościowe i oryginalne treści, a także dbamy o działania off-site seo.
Black Hat SEO to próby oszukania algorytmu przez działania, których nie wspierają wyszukiwarki. Do takich działań pozycjonowania zalicza się ukrywanie treści i linków, wykorzystując kolor tekstu taki sam, jak kolor tła, wykorzystywanie stron niskiej jakości do linkowania zewnętrznego, nadmuchiwanie tekstu przy pomocy nadmiernego użycia fraz kluczowych, czy manipulowanie adresami URL.
W naszej agencji stosujemy jedynie zasady White Hat SEO. Dlaczego klient powinien zwracać na to uwagę? Ponieważ algorytmy google są coraz sprawniejsze w rozpoznawaniu naruszeń i działań sprzecznych z wytycznymi. Co to oznacza dla Twojej strony internetowej, a tym samym dla Twojego biznesu? Koszty mogą być ogromne. Strony internetowe są gorzej indeksowane, spada zaufanie do witryny, która wyświetlana jest na szarym końcu wyników wyszukiwania, a co za tym idzie - nie trafia do potencjalnego klienta.
Dodatkowo należy pamiętać, że farmy linków, z których korzystają niektóre agencje SEO, nie wnoszą nic do budowania wiarygodności i rozpoznawalności strony. Uważajmy z SEO, które wykorzystuje takie mechanizmy. Wysokiej jakości content marketing i dobra strona internetowa, odpowiednio zoptymalizowana, wraz z profesjonalnym podejściem do linkowania wewnętrznego i zewnętrznego to kwestie istotne, które pomogą w dobrej ocenie witryny przez wyszukiwarki.
Coraz częściej mówi się również o Gray Hat SEO, czyli działaniach łączących ze sobą obie te kategorie. Jak sama nazwa wskazuje, jest to szara strefa, której granice są bardzo płynne. Czasem do tej kategorii zalicza się generowanie komentarzy i ocen, niedosłowne kopiowanie treści, czy masowe pozyskiwanie linków. Choć może się wydawać, że wykorzystując szary kapelusz uda nam się oszukać wyszukiwarki i wyprzedzić konkurencję, to nic bardziej mylnego. Aktualizacje algorytmów google są coraz bardziej dopracowane, a tym samym mogą zbierać ogromną ilość danych i ukarać naszą witrynę, nawet po fakcie, za nadużycia w sferach, które wcześniej pozostawały niezdefiniowane.
UX A SEO
Próbując weryfikować wyniki SEO warto zwrócić uwagę również na obszar UX. Choć to z pozoru odrębne kwestie, to User Experience, czyli całościowe doświadczenie użytkownika w odniesieniu do korzystania ze strony internetowej oraz działania z zakresu SEO mają wspólny cel, jakim jest konwersja.
Odpowiedni UX Design pozwala nam odpowiednio ułożyć treści. Co to znaczy odpowiednio? Tak, by zaangażowały one czytelnika, zatrzymały go na stronie i sprawiły, że będzie chciał wejść w interakcję z naszą witryną.
Dodatkowo UX już od lat jest oficjalnie podawany, jako jeden z czynników rankingowych wyszukiwarek. To dzięki odpowiedniemu usability jesteśmy w stanie sprawić, że strona będzie czytana z przyjemnością przez użytkowników, jak i przez roboty google. UX przekłada się również na inne elementy: liczbę kliknięć, czas spędzony na stronie i podejmowane działania, czas ładowania strony, a to podstawowe czynniki rankingowe google.
Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.