Historie sukcesu

Kampania w Google na połączenia telefoniczne - czy jest skuteczna?

Wiele firm prowadzących kampanie reklamowe w sieci liczy, że za ich pomocą będzie mogło liczyć na wzmożony wzrost liczby połączeń telefonicznych. Nic dziwnego - za każdym telefonem stoi przecież osoba, która jest żywo zainteresowana naszą ofertą. Jeśli i Twoja firma chciałaby cieszyć się stale dzwoniącym telefonem, to zdecydowanie najlepiej sprawdzi się tu kampania generująca połączenia.

Więcej połączeń? Teraz to możliwe!

Dane statystyczne pokazują, że popularność urządzeń mobilnych stale rośnie. To za ich pomocą użytkownicy szukają w sieci odpowiedzi na pytania, próbują odnaleźć potrzebne im produkty, usługi. Coraz częściej mamy do czynienia z zapracowanymi osobami, które nie mają czasu na wnikliwe przeszukiwanie Internetu. Dlatego bardzo ważną kwestię stanowi zajęcie najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jak podaje Google - aż 70% osób zaraz po wyszukaniu odpowiednej wzmianki za pomocą telefonu, dzwoni do odnalezionej tą metodą firmy. Warto tę wiedzę wykorzystać na swoją korzyść i przetestować reklamę w Google Ads typu „Tylko połączenia”. Skupia się ona na wykonaniu jednej konkretnej interakcji, jaką są połączenia telefoniczne. Potencjalny klient po zobaczeniu reklamy może kliknąć w nią, co spowoduje automatyczne nawiązanie połączenia.

Jeśli więc:

  • chcesz w sposób szybki i bardziej bezpośredni nawiązywać kontakty ze swoimi potencjalnymi klientami,
  • wolisz opowiadać o szczegółach swojej oferty niż o nich pisać,
  • pragniesz natychmiastowo reagować i odpowiadać na wątpliwości i nurtujące pytania klientów,
  • zależy Ci na kontakcie w godzinach, kiedy Twoje biuro jest otwarte,

…to z pewnością powinieneś zainteresować się reklamą tego typu.

Jak to wygląda w praktyce?

Tworząc reklamę należy przede wszystkim pamiętać o podaniu numeru telefonu z jakim interesanci będą się łączyć. Ważne jest także podanie adresu strony internetowej na której podany numer telefonu faktycznie się znajduje. Warto jeszcze uzupełnić tekst, który będzie zachęcał do nawiązania kontaktu z firmą, ale także wzywał do działania, np. „Zadzwoń pod numer……”.

Jeśli chodzi o kwestię płatności to kampania tego typu jest rozliczana dokładnie tak samo jak standardowa reklama w wyszukiwarce. Płacimy więc „za kliknięcie”, które w tym przypadku równoznaczne jest z połączeniem telefonicznym.

Pamiętaj, że reklama na połączenia wyświetlana jest jedynie na urządzeniach mobilnych, umożliwiających nawiązanie połączeń telefonicznych. Nie zobaczymy więc jej na komputerach.

Czy ta reklama działa?

Skupienie wysiłków reklamowych na zwiększanie liczby telefonów pochodzących z reklam może przynieść wspaniałe efekty. Za przykład mogą posłużyć wyniki jednego z naszych klientów:

Powyżej widzimy, że została uruchomiona reklama na połączenia telefoniczne, na którą przeznaczono budżet w wysokości 70zł dziennie. Dzięki niej odnotowano 14 140 wyświetleń i 932 kliknięć, co w rezultacie przełożyło się na 469 połączeń telefonicznych w ciągu miesiąca.

Kolejny przykład:

Ta kampania reklamowa kosztowała 50 zł dziennie i dała wyniki w postaci 6 083 wyświetleń oraz 343 kliknięć, co dało 154 połączenia telefoniczne.

W obu przypadkach mamy do czynienia z bardzo dobrymi rezultatami przeprowadzonej kampanii reklamowej, mimo że ustawiono różne stawki CPC. Punktem wyjścia, do określenia jaka kwota za kliknięcie jest najbardziej odpowiednia w Twoim przypadku może być odpowiedź na pytanie: ile wart dla Twojej firmy jest telefon od potencjalnego klienta?

Jeśli szukasz dodatkowych rozwiązań dla swojej firmy i chciałbyś dowiedzieć się jak optymalnie wykorzystać możliwości linków sponsorowanych - zapraszamy do kontaktu.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Polityka cookies